Het Ferrari project in Abu Dhabi - Reisverslag uit Doha, Qatar van Gerben fidder - WaarBenJij.nu Het Ferrari project in Abu Dhabi - Reisverslag uit Doha, Qatar van Gerben fidder - WaarBenJij.nu

Het Ferrari project in Abu Dhabi

Door: Gerben

Blijf op de hoogte en volg Gerben

22 Maart 2009 | Qatar, Doha

Het is alweer enige tijd geleden dat ik een bericht achter gelaten heb. Het heeft vast te maken met alle kritiek van het maken van spelfouten en wat ik wel en niet mag doen na een Tiesto feestje. Sommigen hebben blijkbaar niet door wat het is om in het buitenland aan het werk te zijn. Voor de taalkunigen verklaar ik me dan ook maar nader, het vak waarin ik nu schrijf is ongeveer 30X30 mm en zonder spellingscontrole. Gezien mijn meestal slaperige kop, deze kleine kl...letterjes zie ik inderdaad wel eens wat over het hoofd. Stoor je er niet aan en zowel kom het dan na mijn thuiskomst maar eens mededelen onder het genot van een pintje en met Tiesto achtergrond muziek. We zullen vast een gepaste oplossing vinden.

Tsjeetje, ik had idee om mijn haren te laten groeien en dan als behaarde bosaap terug te komen. Leek me wel stoer om eens wilderig op het vliegveld van Schiphol aan te komen. Maargoed de temperaturen stijgen helaas al boven de 30 graden richting 40 en heter. Die behaarde kop van mij begon me meer en meer te frustreren, dus ben ik afgelopen week maar naar een plaatselijke indier gegaan met kapperskils. Ik kom daar aan in die zaak welke wat weg heeft van de " turk " op de kennemerlaan en plof in zo'n uitgezeten, veel te lage, volledig versleten, uiteraard met versleten hoes neer op deze bank waarvan ik vermoede dat er plaats in moest nemen, je gaat natuurlijk niet gelijk in een kappersstoel zitten. Uit de nare zitpositie werd ik echter snel bevrijd omdat ik voorrang kreeg op de vier mensen (black) die er al zaten. Nogal ongemakkelijk hierdoor naam ik toch maar plaats. Schijnbaar hier de normaalste zaak van de wereld. Mijn haar wordt na enige tijd een soort van touw en gaat dan ook richting de 1mm. dus eerst met de toneuse. Die sloef herhaaldelijk vast. na enige tijd en verschroeide koolborsteltjes van het toch wel bewezen apparaat, ging de man gefrustreerd verder met de schaar. Deze kreeg mn haar niet door. Ik ondertussen begon er uit te zien als een soort Hells Angel en begon het vertrouwen in de beste man een beetje te verliezen, sterker nog, ik begon te vrezen voor mijn leven. Maar toen kwam het koffertje op tafel. Daar in zat een goedgeolide en scherpe schaar, tevens werden mn haren zp nat gespoten zodat ik er drijfnat bij zat. Het idee werd een succes, want een kwartier later was de man klaar met knippen......Dacht ik!. Het is hier normaal na de knipbeurd een massage te krijgen. Gezien mijn postuur zal de man gedacht hebben: die kan wel tegen een stootje.....Geradbraakt werd ik, stompen in mn rug, bijna had ik hem gevraagd om te stoppen, maargoed, toen ik opstond was ik zalig relaxt, volede ik helemaal niets oftewel, de man had zn werk goed gedaan. Het afrekenen kwam neer op 20 rial, ofwel 4 euro, ik heb hem er 30 gegeven, das dus 6 euro, de man straalde. Heerlijk.

De volgende dag werd ik wakker gemaakt door een woestijn vlo die zn tanden eens even lekker in mn rug had gezet, dit meerdere malen. Dikke rode bulten zaten er op mn rug en veel jeuk. Na de nodige smeersels erop gesmeerd te hebben, voelde ik er niets meer van, maar de bulten zitten er altijd nog. Zal wel overgaan (hoop ik). Tevens kwam vorige week het volgende euvel om de hoek kijken en dat was de floeperietus. Ben er drie dagen goed ziek van geweest. Ben echter wel gewoon gaan werken en liep toen hittestres op. Dit is dat je duizelig wordt en flitsen ziet doordat er geen druppel water meer in je lichaam zit. Maar ik leef nog, dus het is allemaal goedgekomen. Ik heb er nu een medicijn tegen, maar het blijft terug komen. Ik weet niet wat het is, maar voel me verder gezond, zie er gezond uit, dus ik vertrouw dat mn lichaam vandaag of morgen de opgelopen bacterie c.q. virus zal afmaken.

Zoals ik al verteld had moest ik vanwege het aflopen van mijn visum het land uit om vervolgens een dag later terug te komen waarna ik een nieuwe zou kunnen aanvragen. De geboekte vlucht was naar Abudhabi. Ik had ook naar Dubai kunnen gaan, maar in Abudhabi is Firma Iemants bezig als Sub contracter aan het Ferrari theme park. Kortgezegd verzorgt iemants de staalconstructie voor de buitengevel en monteerd ze deze. Dit klink simpel, maar geloof me, er is een geoliede organisatie nodig om dit te bewerkstelligen.
Ik heb fantastische dingen gezien, welke niet eerder in mijn leven gezien heb.Na mijn aankomst, liep ik naar buiten op zoek naar een taxi die me naar mijn hotel kon brengen. Staat daar een indier die me vraagd of ik een taxi zocht. Nou ja dus, nou hij was er een gaf i aan, dus ik met hem mee. Na een toch wel groot stuk lopen kreeg ik enige twijfels of het wel verstandig van me was om met deze kerel mee te gaan. Aaangekomen bij zn auto, begreep ik dat ik een beetje voor de gek werd gehouden door deze meneer. Een aude veroeste toyota stond er voor mn neus. Maargoed ik pissig op die kerel natuurlijk. Dus de man werd kleiner en kleiner. Maar ik had natuurlijk ook geen zin meer om terug te lopen. Ik vroeg hem of hij wist waar het hotel was en voor hoeveel hij me er heen wilde brengen. We kwamen tot een deal en we vertrokken. Tot mijn schrik kwam ik er achter in de lelijkste auto van Abudhabi te zitten. Toen de man voor het hotel stopte werd de auto weggestuurt. Toen de hotelman zag dat ik er in zat schrok i zich natuurlijk dood. Maargoed, zo leer je met de dag bij. Er was een keurig netjes hotel voor me verzorgt. een mede eigenaar van de firma Iemants Dhr Eddy zat ook in het hotel. Aldaar geinstalleerd hebben we elkaar opgezocht in het bijzijn van andere belgische collegas. Het was er erg gezellig. Na nige tijd onder de wol en de volgende dag mocht ik mee naar de site waar het ferrari project dus wordt gebouwt. Ik heb alles gezien en na mijn vertrek heb ik Eddy hartelijk bedankt voor de gastvrijheid en de dingen die hij me heeft laten zien. Ik was zogezegd onder de indruk geraakt.
Abudhabi is vooruitstrevender dan Qatar heb ik bemerkt, maar geef qatar nog 5 jaar en er zou wel eens een hele hoop verandert kunnen zijn.

Zo en inmiddels laat de klok hier 10 uur dus ik ga er een eind aan breien. Nog een kleine 3 weken en Gerben komt terug naar Nederland. Ik heb er zin in en tel de dagen af. Het werk gaat verder met up en downs, maar dat hoort er bij en heb je overal.

Dit was het wel weer, ben benieuwd naar al jullie berichten. Blijf sturen, ik waardeer het enorm.

Groetjes Gerben Fidder.

  • 22 Maart 2009 - 19:15

    Pa :

    eerste reactie: fantanstisch!!

  • 22 Maart 2009 - 19:27

    Juul En Geja:

    fantastisch dus.
    wat een ervaring. benieuw naar je foto´s. hoor berichten dat je er zo´n 600 hebt gemaakt.pa fidder kan dus weer dokken voor extra plaatsen op je site. gaat af vd erfenis sufferd! zag foto van je haardracht voor de mishandeling: toen zeiden wij tegen elkaar dat het eindelijk eens goed stond. dus of je de goede keuze gemaakt hebt is de vraag. durf een foto te maken en op deze site te plaatsen. wel lekker goedkoop. juul is met zus naar scheveningen geweest. hartstikke leuke kleding aangeschaft. wel duur , maar dat kan geen probleem zijn. we weten je grootmoedige houding in dat soort situaties.en jij hebt de afgelopen maanden toch niets uitgegeven, dus dat komt goed uit.

  • 22 Maart 2009 - 20:24

    Pieter:

    Hoi gerben een mooi verhaal weer , ik kan je beter knippen hoor , hi, hi .Maar wat er nu met het ferrari project is word niet duidelijk met je verhaal . Is het een groter project dan i Qatar ? Succes nog de komende tijd , het is zo voorbij , doe alibabba de groeten en mazzel .

  • 22 Maart 2009 - 21:35

    Ma(ry):

    hoi Gerben leuk verhaal weer!! lachen haha bij die kapper!! leuk om je stem weer eens te horen vannavond ! en nu lekker aftellen !!! het eind komt in zicht!! en als je weer thuis bent spreken we weer een avondje af gaan we lekker wokken met het hele spul !!!! nou gerben je hebt weer een leuk verhaal geschreven hoor echt lachen, heel veel sterkte daar en we denken aan je hoor!! groetjes pa en ma

  • 22 Maart 2009 - 22:46

    Tante Mary:

    Hoi Gerben,

    Lenk om je verhalen te lezen, vooral die van de kapper.
    Zie het zo voor me maar had het resultaat wel willen zie op de foto, of was het niet om aan te zien.
    Ik heb zaterdag de generale gehad voor verhuizen.
    Jantine en Bart zijn op hun nieuwe stek, dus weer een verandering voor velen.
    Nog even en je bent weer thuis, sterkte voor de laatste loodjes.
    Liefs Tante Mary

  • 23 Maart 2009 - 06:58

    Janwillem:

    hé foto's van die ferrari natuurlijk...

    haha mooi verhaal weer... Ben je nu weer helemaal terug in Qatar?

  • 23 Maart 2009 - 09:11

    Oom DickZ:

    Grappig dat je tegen dezelfde leerzame en eenmalige problemen aanloopt, die iedereen in dat soort landen maakt: taxi-drivers die geen taxi hebben, berrie-berrie door een viraal bakbeest, vlooienbeten en kappers die niet kunnen knippen. Wie heeft jou trouwens geleerd dat je een vraagprijs moet opdingen inplaats van afdingen???
    Oh ja, blijf veel flessenwater drinken en doe drie keer/dag een zakje "ORS" zout in het water! Laat na de reis de door de kapper gratis meegeleverde wratten wel verwijderen!
    Ben benieuwd naar de foto's van Abu-Dhabi.
    Nog ff en je MOET alweer naar huis. Temperatuur hier 10°C en stevige westenwind: je zal Qatar behoorlijk gaan missen!
    grtn, oom Dick

  • 23 Maart 2009 - 12:40

    Mama:

    Ben inmiddels wel heel blij dat je al die prikken hebt gehad! Die masserende kapper sprong niet verschrikt weg toen hij bulten op je rug zag?
    Overigens, kun je daar niet iedere dag ff langs om te laten masseren? Lijkt me heerlijk.
    xx

  • 23 Maart 2009 - 14:11

    Maarten:

    Hoi Gerben, ik had vanochtend (maandagochtend) een kater en internet deed het niet. Toen later weer wel. Toen was het gemaakt.
    Let je wel goed op bij die massage, dan kan je het hier bij ons doen. Geef ik je ook wel 30 rial.

  • 23 Maart 2009 - 18:42

    Van Gerben :

    L.s

    Over het Ferrari project vertel ik inderdaad niet veel. Kijk maar naar de foto's, die zeggen genoeg. Ikzelf werd er stil van.

    Groetjes gerben.

  • 23 Maart 2009 - 20:01

    Mama:

    Wauw Ger. Wat een machtig imposant bouwwerk! Wat een werk en berekening om zoiets passend en vooral overeind te houden! Prachtig joh! Daar word je inderdaad stil van. Wat een klus, wat een overkappingen! Zoiets kun je niet beschrijven, dat moet je beleven! Echt super gaaf om dit gezien te hebben!
    200 foto's maar?:)

  • 23 Maart 2009 - 22:15

    Trotse Pa:

    mooi gemaakt gerben, en dat in 3 maanden. moet wel af voor 9 april, dus even handen uit mouwen. leuk dat je vroeger met meccano zo goed uit de voeten kon. nu erg handig. moet je ook nog schilderen?
    dit is echt megahyper. in velsen kunnen ze niet eens een centrumplan tekenen, laat staan uitvoeren. lijkt beetje op valencia qua bouwstijl en durf. ook iemants??

  • 24 Maart 2009 - 07:50

    Nelleke:

    Heb je mijn post al ontvangen???

  • 24 Maart 2009 - 09:10

    Maarten:

    Huh...ben je nu ook in Dubai geweest? Lijkt wel de Burj tower en de Burj Al Arab op de foto's.

  • 24 Maart 2009 - 09:31

    Tamminga:

    hallo gerben,
    leuk om je verhalen te lezen. Sterkte met de laatste loodjes daar.
    groetjes, talo en ineke en kinderen

  • 24 Maart 2009 - 21:13

    Julia:

    hai lieverd, goed idee van je om toch daar naar de kapper gegaan...om nou als bos aap terug te komen :) Het was me niet eens opgevallen toen ik je op skype zag, dus dan heeft hij volgens mij wel goed geknipt. Wat een mega project zeg in Abudhabi! Ziet er goed uit. Heb het gezien op de site. Er wordt daar echt van alles gebouwd zeg. Heb je verder nog plannen voor je laatste vrije vrijdagen? Liefs Juul

  • 25 Maart 2009 - 14:53

    Mama:

    Zal ik een paar bretels opsturen? Volgens mij ben je aardig wat kilo's kwijt, te zien op groepsfoto! (:

  • 25 Maart 2009 - 15:15

    Julia:

    ja hé? Dat vond ik ook. Je komt terug als een mager scharminkel :) Waar 11 weken weg wel niet goed voor is (andersom ook)! Liefs Juul

  • 25 Maart 2009 - 15:51

    Anje:

    Hela!

    Spelfouten of niet, je kan het allemaal mooi omschrijven!! Hier in Mexico is er ook veel te doen om mijn blanke huid, in de TV spotjes zie je ook alleen maar blanke mensen! Succes nog even! Saludos de Guadalajara!

  • 25 Maart 2009 - 18:13

    Jaap:

    Hey Ger

    In dat soort landen naar de kapper laat ik wel uit mijn hoofd!!Tijdens mijn klus in Spanje ging er een van mijn jongens voor een nieuwe coup en kwam terug met een half oor!!!

    groet

  • 26 Maart 2009 - 20:19

    Ronald:

    Hey Gerben, fantastisch verhaal weer. Wat een indrukwekkend schouwspel. Op de foto's dacht ik ook even de Burj al Arab te zien, zal wel een copie zijn van. We zien je snel terug op het Bouwburo, en dan gaan we lekker een biertje drinken. De tijd vliegt echt voorbij. Groet, Ronald

  • 27 Maart 2009 - 19:23

    Beetsie:

    Hey Gekke Gerrie,

    Leuk man om die verhalen met terug werkende kracht te lezen...

    Koninginnedag dan toch in Qatar?

    laterzzz

  • 29 Maart 2009 - 08:45

    Julia:

    Weet je nog wat leuks te vertellen Ger? Druk weekje zo voor je. Je hebt nu nog iets van 11 dagen om iets leuks voor me te vinden hé?? :) hahahahaha. Nou verwacht natuurlijk wel iets moois. Ik ga zo naar Den Helder. Even een dagje naar mn ouders. Nou aftellen maar!! liefs mij

  • 29 Maart 2009 - 10:35

    Melis:

    Hoi Ger, nou nog effe 1,5 week doorbijten (of is het nog goed te doen?) en dan ben je weer in NL! Leuke verhalen en mooie foto's weer! Hier alles goed, vorig weekend met Juul weggeweest was erg gezellig, mooi hotel, lekker terasje gepikt on Scheveninger Beach en geshopt in Den Haag! Gaan we vaker doen! Lekker hoor dat jullie straks nog een weekie op vakantie gaan met z'n 2, gelijk heb je! Succes nog even, dikke kus Ruud, Melis, Lynn en Amy

  • 29 Maart 2009 - 13:37

    Julia:

    hai Ger, net even de site van Linda bekeken. Wat een verhalen. Je moet echt even lezen!! Dan heb je het zo slecht nog niet hoor. kijk maar op www.lindanentjes.waarbenjij.nu xxx

  • 29 Maart 2009 - 16:05

    Nelleke:

    Lief dat je ff belde vanmiddag!!!! xxx van ons en veel leesplezier voor vanavond haha!

  • 30 Maart 2009 - 09:40

    Mama:

    Hoi Ger
    Gebeuren er geen noemenswaardige zaken meer op werkplek in woestijn? Je werkt toch niet voor niets 14 dagen achter elkaar? Waren er nog bloemen te zien in woestijn na onweer/regenbui?
    Moet je daar nog rekening mee houden bij bouw, met dit soort plaatselijke hoosbuien? Water lijkt mij daar belangrijk. Bijv. water opvangsysteem?
    Kortom, graag nieuw bericht van je! Begrijp dat je laatste vrije dag opgaat aan winkelen? Liefs mij!!

  • 30 Maart 2009 - 20:48

    Pa:

    idee: als je dat project in abubadi slim doorontwikkelt dan zou ik in het centrum van het dak waar dat gat zit een regenton zetten ( hypergroot uiteraard). en a.d. zijkanten regenopvangsystemen. met dat enorme oppervlak gerelateerd a.d. geringe hoeveelheid zoet water aldaar moet dat rendabel te krijgen zijn. na die onweersbui afgelopen week en gezien de tabellen op internet omtrent de regenval die er soms behoorlijk kan zijn.....
    voor ijsbaan, skiheuvel, bevloeing, etc.
    groetjes verder. wij nu zomertijd, nog meer tijdsverschil. (?).

  • 31 Maart 2009 - 06:20

    Pa2:

    minder tijdsverschil natuurlijk

  • 31 Maart 2009 - 19:35

    Roy:

    Hey Gerben leuk die foto's zeg! Dat van ferrari lijkt net een stadion, echt ziek gewoon. Ben je alweer helemaal beter? Echt link als je zoiets krijgt daar als het zo heet is. Ik kan die fotos van je nieuwe kapsel trouwens niet zien ;) Waar staan die ergens haha. Heb je nog wat leuks gedaan dit weekend? Vast wel weer wat beleefd;) Ik was ff naar centerparcs dit weekend, was wel even lekker. Nou nog even en je kan weer lekker terug. Groetjes Roy

  • 01 April 2009 - 17:03

    Nelleke:

    Heb je niks leuks meer meegemaakt???? We wachten weer op een leuk verhaal!!!

    Passen al die kadootjes voor ons allemaal wel in die koffer van je hahahahahaha!!!! Verwacht echt een sexy boerka voor straks op de camping!!!! TIP: wel een rose haha

  • 01 April 2009 - 17:05

    Nelleke:

    Vond je het trouwens wel een leuk magasin???
    Max vandaag voor het eerst naar de basisschool! Ze vond het er HELEMAAL geweldig en is nog nooit zo op tijd zonder zeuren naar bed gegaan, haha! Maandag gaat ze voor het laatst naar de peuterspeelzaal, arme luca! Druk aan de freubel dus voor afscheidscadeautje voor de kids! Nou de rest volgent nog aan verhalen! Liefs ons

  • 02 April 2009 - 07:45

    Nelleke:

    Zo maar weer een berichtje van mij. K heb nu alle tijd van de werlend nu max op school zit haha!
    Gister en vandaag in mijn freubelschuur aan de klus geweest. WOrdt echt helemaal leuk en ziet er nu echt uit als een leuke winkel. Vandaag gaan jethro en ik een steigerhouten kast in elkaar timmeren, waar ik al mijn werktroep in kan opbergen, duzz heb er helemaal zin in! Sos is inmiddels langsgeweest om EINDELIJK bij ons thuis een afzuigsysteem te maken voor de toiletten en badkamer! Erg fijn, want max en jet ruiken nu niet echt naar roosjes..... schaam me dus vaak rot als iemand bij ons binnenkomt en max net van het toilet afkomt!
    Donderdag ga ik met jw kijken voor een badkamer in amsterdam. Ben benieuwd.... maar zal vast wel lukken, want je weet.... ik shop op mijn best met iemand anders zijn geld haha! Nou nu lekker aftellen voor je en dan kom je alweer thuis en ga je lekker genieten van een welverdiende vakantie met juul! Ben jaloers haha. Nee hoor, ons uitje naar parijs komt nu ook telkens dichterbij, dus ook wat leuks voor in het vooruitzicht!
    Nou ger, houd je taai en tot snel xxxxx nel

  • 02 April 2009 - 10:54

    Peter Koelewijn:

    Van 't dak gevallen?

  • 02 April 2009 - 15:05

    Julia:

    haha Nel! Lekker joh een afzuigsysteem :) Ben benieuwd naar je kast. Kom gauw kijken bij je. xxx

  • 02 April 2009 - 19:58

    Nelleke:

    Zeker lekker juul haha! Dit weekend een beetje druk, dus dat wordt ben ik bang een beetje moeilijk afspreken, maar volgende week gaan we zeker ff wijnen en bijbeppen haha!!! Kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerben

Namens de firma Iemants ben ik ingehuurt om in qatar een filiaal te bouwen. Iemants is een staalconstructiebedrijf van gevestigde reputatie op het gebied van het ontwerpen en produceren – inclusief de oppervlaktebehandeling en montage – van vooral zware, technisch complexe en architectonische staalconstructies. u kunt mijn avonturen volgen via deze site

Actief sinds 16 Jan. 2009
Verslag gelezen: 577
Totaal aantal bezoekers 58564

Voorgaande reizen:

23 Januari 2009 - 10 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: