Tiesto en uitslapen - Reisverslag uit Doha, Qatar van Gerben fidder - WaarBenJij.nu Tiesto en uitslapen - Reisverslag uit Doha, Qatar van Gerben fidder - WaarBenJij.nu

Tiesto en uitslapen

Door: Gerben

Blijf op de hoogte en volg Gerben

14 Maart 2009 | Qatar, Doha

Eindelijk het was zover. De donderdag was aangebroken. Na een lange dag van werken konden we 's avonds naar het concert van DJ tiesto. Ik had er al weken naar uitgekeken. Goed om kwart voor 8 stonden we bij het Intercontinental Beach in Doha. Om 2000 ging de poort open. Nu ging het de ronde dat je een qatar ID moest hebben, maargoed die had ik dus niet, wel een nederlandse. Geen paniek, toen de Arabier zag dat ik van nederlandse afkomst was kreeg ik een glimlach en toegang. Daarna een poort door waarin je volledig gescreend werd, hierna na nog een volgende sessie waar je een blauw armbandje kreeg en je nogmaals je kaartje moest laten zien. Ik was net binnen en voelde me al verkracht. Wat een gedoe. Goed na een hobbelpad kwam ik echt in een paradijs terecht, met schitterende stands, mooi uitzicht over de skyline van de hoofdstad Doha, achter ons een paar torenflast in aanbouw met een paar flinke bouwlampen op gericht, dus mooi verlicht en verder natuurlijk de zee waar de kustwacht aan het rondvaren was, die wilde natuurlijk ook tiesto horen, nou geen moeite, volgens mij heeft heel Qatar meegeluisterd wat een knalharde muziek zeg, helemaal geweldig. Goed na enige stappen verder kwam ik langs de heineken stand, dus tsja, ik kon het niet laten, ik 5 bier besteld, kregen we blikjes heineken waarvoor ik per blikje 40 rial moest betalen ofwel in euro's 8.4 euro, stelletje oplichters!ofwel 200 rial verder en 42 euro ( ben ik nou hollander of niet!)stonden we vooraan bij het podium aan het enige staantafeltje wat daar stond. met 5 heiniken biertjes. Eerst waren er een paar andere dj's die steeds stukjes van dj tieto mixten , maar om 2200 was het eindelijk zover, groot vuurwerk en daar was hij eindelijk Tiesto.
Ondertussen was ons staantafeltje veranderd in een heiniken toren gemaakt van opgezopen blikjes. We hebben een torenkraan erbij gehaald om de laatste blikjes te laten plaatsen......
Het was echt knallen geblazen toen tiesto opkwam. Uiteraard waren de nodige hollanders aanwezig dus ik voelde me wel even thuis. Bij mij waren Marnix ( belg) Robbert, Midja en Ziljco(slovenen). Het was reuze gezellig en we hebben er veel plezier beleeft. Ik heb mn baas Ronald nog even een belletje gegeven om de nodige jaloezie te kweken en misschien nog wel een paar mensen? Het was in ieder geval heerlijk om er even tussenuit te zijn en om te genieten van goeie herrie op 1 van de mooiste stukjes van Qatar.
Op You tube staan in ieder geval genoeg filmpjes waaronder deze: http://www.youtube.com/watch?v=ErGkGk6HHM8 en deze http://www.youtube.com/watch?v=1o9UyKviAkA&feature=related

Ik heb geen idee hoelaat het festijn was afgelopen, na een aantal biertjes werd ik door onze Belg gevoerd op wodka-redbul. Normaal echt een heerlijk drankje, alleen zat er dit keer een beetje weinig redbull in. Goed op de terugweg in de taxi ging er dus iets mis in mn maag, volledige details gaan jullie niets aan, maargoed het nieuws ging als een straaljager dus ben ik vandaag ( zaterdag) (terecht) door de belgen Michel en Dominique door het slijk gehaald, maargoed, wel op een leuke manier, het hoort er nu eenmaal allemaal bij. Ik had wat beter moeten opletten misschien, maargoed ik ben het gewoon allemaal een beetje verleerd zeg maar.

De zaterdag heb ik besteed aan uitrusten. Rond een uur of twaalf werd ik wakker gemaakt door Midja. Normaal gesproken wordt ik van de toren geblazen door het alla geyel, maar het bonzen op de deur leek als een moker die op mn hoofd geslagen werd. ....Hij had een ontbijt georganiseerd. Dus na een stevig maal, en 20 glazen water, ben ik mn gekregen postpakket maar eens gaan bekijken. Leuk, er zaten 3 kaartjes in, waaronder een kaartje van ruud en melissa,mn ouders en van Julia. 2 cd's met filmpjes van famillie en kids van mn zusters ( inderdaad snik en snotter)
de nodige auto bladen ( joepie) en de nodige lekkernijen. Heerlijk allemaal. Leuk hoor. Verder 2 dvd-tjes. Omdat ik verder toch geen zin had om maar iets te ondernemen ben ik lekker op mn kamer gebleven de films wezen kijken. Ik was toe aan een relaxdag. De week was heftig dit keer. Veel te weinig slaap gehad, 2x een feestje gehad, elke dag vroeg op, de enorme hitte waarin we werken, het put je allemaal uit. Zeker als je maar 1 dag vrij hebt in de week, heb je de rust nu eenmaal hard nodig.

Op het werk gaat het lekker, we maken vooruitgang en dat is goed. Aankomende vrijdag ga ik naar Abudhabi vanwege mn Visa. Dus weer in de vlieger, gaaf en spannent hoor. Ik mag daar mee gaan naar het Ferrari project van fa. Iemants. Ben ontzettend benieuwd. Wij maken namelijk de onderdelen ervoor. Dus is het gaaf om te zien hoe e.e.a. in elkaar gesleuteld wordt.

Nou dit was het wel weer. Ik schrijf snel weer. De groetjes maar weer allemaal,

van Gerben.

  • 14 Maart 2009 - 18:27

    Janwillem:

    EERST!!!!!

    en later reageer ik echt...


  • 14 Maart 2009 - 18:34

    Janwillem:

    ... tss waar blijft iedereen nou?

    Ziet er goed uit trouwens dat tiesto feest!!!! en wat een MACHTIGE (kleine) toren van bierblikjes... haha Je bent bijna Fidder áf als je dat soort foto's al gaat plaatsen hoor...

    Groetjes hier van mij met een heerlijk glas (nr 12) heineken in mn hand..

    Enne.. nu nooit meer lullen over mijn eeuwige 'katers'...

    ps, zouden pa jij en ik er gewoon écht niet meer tegenkunnen omdat we gewoon aan ons tax zitten voor één mensenleven?

  • 14 Maart 2009 - 19:00

    Pieter:

    Hoi Ger , je hebt ze allemaal stil gemaakt door je verhaal , het lijkt erop dat ze allemaal bij Tiesto waren en moeten nu ze op verhaal komen , J.W goed man dat je de 1e was ,geppie het beste ermee en groeten , doei

  • 14 Maart 2009 - 22:02

    Pa:

    wij hebben brandsma, 2x. gaan ook uit ons dak.
    pas trouwens op met oostblokfiguren, die drinken erg vlot veel erg sterke drank. moeten fidders niet aan beginnen. had het bij heinEken gelaten dan hadden we wel trots op je kunnen zijn.
    dit keer heb ik geen bijna dood ervaring gehad bij duiken. je moet gewoon blijven ademhalen zei de instructeur. had gelijk natuurlijk.
    ben aan oefenen voor rijden in qatar: in 1 week 2 bekeuringen voor te snel rijden!!!, dus de 2e en 3e van mijn hele leven. zo is recessie snel over . leuk die filmpjes van tiesto en zo´n gaaf geluid ook. stuur nog maar een paar. groetjes.

  • 15 Maart 2009 - 11:21

    Pieter:

    Geppie er is er 1 een week in de wacht , het lijkt wel of die ook met slovenen op stap is geweest , hi , hi , doei . pieter.

  • 15 Maart 2009 - 15:31

    Mama:

    Hoi man! Die taalkundige correcties van pa en anderen gaan wel zijn vruchten opleveren! Nou nog tot je laten doordringen dat drank NIET je grootste vriend is en veel stuk kan maken!!
    Fijn dat je nuchter genoeg was om het geluidsgeweld van Tiesto te doorstaan!
    Gisteren met meiden naar film en eten geweest. Als juul steeds "hè!" roept vraag je me maar hoe dat komt!
    Hopelijk deze week wat rustiger voor je, de hitte zal alleen maar erger worden vrees ik!
    Na Abu Dabu nog 2 weekenden te gaan. Gaat nu opschieten joh!
    In film gisteren werd gezegd dat er altijd 2x gejankt werd! Bij aankomst en vertrek!
    Liefs en knuffel

  • 16 Maart 2009 - 09:23

    Mama:

    We hebben zowaar even pauze. Heb net gekeken naar Ferrari project! Dacht dat het een soort racebaan a la circuit Zandvoort was. Dit is echt absurd. Sorry, ik zeg dit niet gauw, maar die arabieren zijn gek! Absurd deze rijkdom ten opzichte van de armoede en ellende in diverse landen. Maar goed, voor jou fantastich om te zien wat ze kunnen bouwen tegenwoordig, ook architectonsich gezien.
    xx

  • 16 Maart 2009 - 13:46

    Joanneke:

    Hai Gurb.

    Ik durf bijna niks meer te schrijven op deze site!!! Ik ga nu extra goed opletten op mijn schrijftaal!!! Maar ja, aan de andere kant... Dat doe ik altijd al, maar dan doe ik het nog steeds verkeerd.
    Zaterdag was echt super leuk met de meiden. De film bij Thalia was echt heel leuk. Ik denk dat jij helemaal plat had gelegen...

    TROUWENS!!!! We hebben onze nieuwe schoonzus ontmoet!!!
    Ik snap niet waarom JW niet eerder met haar kwam opdagen want het is een echte beauty en lekker bijdehand. Ze past dus prima bij ons in de fam!!
    Luca was gister ziek, maar is nu weer beter gelukkig!!! Met Liv nog steeds alles hetzelfde... Ze poept, slaapt lacht en....... slaapt... Zoals het hoort dus!!! Ze begint nu wel heel erg op mij te lijken!! Helemaal leuk. We hebben altijd geroepen... ''uiterlijk van mama en de hersens van papa'' Nou, tot zo ver is dat dus gelukt...

    Wat gaaf joh, Tiesto!! Eindelijk een Hollander waar je naar kan kijken!!!! Je zal wel lekker uit je dak zijn gegaan!!!

    Is het nog steeds zo warm daar? Hier schijnt vandaag de zon!! HEERLIJK!!! Ik heb de kids naar bed gebracht zodat ik lekker even alleen in de tuin kon zitten! Ik ben meteen verbrand!!!!!!!!!!

    Nou Gerbie, nog heeel even volhouden !!!!!!!

    Kus van ons!!!!!!

  • 16 Maart 2009 - 17:00

    Pa:

    nou dat weet jw dus nu ook, ...en de rest van nederland.
    imodium als je gaat vliegen (1!!) alleen als niet anders kan. (soort kurksysteem, dus niet echt prettig).gekookt water, evtl rijstwater (rijst koken en water afgieten ,afkoelen en drinken. beetjes zout( erin) belangrijk: je verliest veel zouten als je vocht verliest. ook dropje is goed - zie overlevingspakket julia-. alcohol verboden want verlamt darm nog meer . weinig vet. tja zat je maar thuis aan kopje thee (mag ook trouwens,die thee).

  • 16 Maart 2009 - 17:01

    Pa2:

    is langwerpige bruin/groene pilletje.( die groen/bruine dus niet innemen!!

  • 17 Maart 2009 - 09:08

    Nelleke:

    VET die foto's van tiesto, ben jaloers!!!!!! Brieven onderweg! Dikke kus van ons!

  • 17 Maart 2009 - 15:28

    Henk G.:

    He Gerben,

    Een tijdje niks van me laten horen.
    Sorry.
    Mijn compluter stuk.
    Alles kwiet.
    Nu nieuwe compuuter en die is lekker snel.
    Je adres stond in de Schakel en dus kon ik weer aan de gang.
    Mot maar weer.
    Geintje.

    Is gewoon gaaf wat jij allemaal meemaakd en je weet je bent maar 1X Jong (geldt niet voor iedereen uiteraardt, ik hoef maar in de mirror te kijken en dan weet ik het!)
    geniet er volop van, maar .... (die puntjes kun jij wel invullen)

    Gisteravond hebben we op KK-Breed jeugdbeleid besproken.
    Wel aardige discussies en meningen.
    Ik zal jou nie via dit publieke domein alle ins en outs vertellen (misschien zeg ik dan wat verkeerd en dat is slecht voor mijn carriere, maybe)
    Maar samenvattent mag je zeggen; het is goed om eerlijk en open met elkaar hierover te spreken, maar vooral ook te luisteren.
    De SOOS wort (is eigenlijk al) een plaatje. Mede OOK dankzij jou. Bedankt.
    Nu besef je hoeveel bloed, zweet en tranen (wat anders dan Tiesto)hierin zit!!!
    Complimenten.

    Ik moet eerlijk zeggen dat ook ik jou al een beetje begin te missen.
    Klint misschien een beetje soft, maar jah..
    Ik vindt dat nu eenmaal.

    Ik begrijp dat pappie en mammie (wat een leuk stelletje hé)binnenkort komen.

    Ik ben benieuwt
    of jij pappie onder de tafel krijgt. Mag denk ik geen probleem zijn want jij bent geoefend torentjesbouwer.
    Denk eraan; torentjes kunnen omvallen!!

    Tot slot;
    Je begrijpt hopenlijk dat dit stukje proza eveneens een puzzel is! Ik wil jouw (je hebt toch geen r.. te doen)en enkele trouwe lezers neerlandicie (bijvoorbeeld zusjeslief Joanneke!)de volgende uitdaging geven; ==> hoeveel spelfouten nu in voorgaande?
    Om het aantrekkelijk te maken; de juiste inzeding wordt beloond met een torentje (naar MIJN keuze!!)

    Groet en nog ffn vol houden vriend.

    Henk G.


  • 21 Maart 2009 - 21:52

    Pa :

    28 fouten.
    goed voor torentje van 28 blikjes??

  • 25 Maart 2009 - 08:09

    Henk:

    Bijna goed Wim.
    Het zal gaan tussen jou en je little daughter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerben

Namens de firma Iemants ben ik ingehuurt om in qatar een filiaal te bouwen. Iemants is een staalconstructiebedrijf van gevestigde reputatie op het gebied van het ontwerpen en produceren – inclusief de oppervlaktebehandeling en montage – van vooral zware, technisch complexe en architectonische staalconstructies. u kunt mijn avonturen volgen via deze site

Actief sinds 16 Jan. 2009
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 58644

Voorgaande reizen:

23 Januari 2009 - 10 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: