Straalloods en de rest - Reisverslag uit Doha, Qatar van Gerben fidder - WaarBenJij.nu Straalloods en de rest - Reisverslag uit Doha, Qatar van Gerben fidder - WaarBenJij.nu

Straalloods en de rest

Door: Gerben

Blijf op de hoogte en volg Gerben

03 Maart 2009 | Qatar, Doha

Ik zit weer achter mn computerje. het is alweer enige dagen geleden dat ik een berichtje achtergelaten, dus bij deze.

Bedankt voor alle berichtjes van iedereen. Hardstikke leuk vind ik het. Voor dat ik naar mn werk ga kijk ik altijd even snel op mn computer of ik nieuwe mail heb of dat er een bericht op mn site is achtergelaten. Aandacht krijgen is nu eenmaal leuk. "k heb het dan ook wel een beetje nodig hoor. Ben inmiddels gek op de nederlandse taal. Ik mis holland enorm. Ik snak naar een regenbui, onweer, kou en nog meer van die ellende. Niet gedacht dat ik er ooit naar snakken zou, maar toch. Ik zit alweer in mn 6e week en moet er hierna nog eens zes. Ik zit dus op de helft. Ik snak naar Julia het celibataire leventje begint me de keel uit te hangen, maargoed .....jullie snappen wat ik bedoel denk ik.

Ik moet zeggen dat ik inmiddels wel gewent ben aan het leven hier. Dingen waar ik in het begin van opkeek, of me over verbaaste zijn er niet echt meer. Het is hier een andere cultuur, de zon schijnt altijd, het is warm, je moet je zelf zien te redden. Mwa, lukt me aardig inmiddels. Met de slovenen is het net of we een grote famillie zijn. Iedereen kent zn taak, werk en prive houden we gescheiden, goeie zaak.

Op het werk zijn we druk bezig met het bouwen van een straal loods. dieze heeft prioriteit nr 1, omdat we alle frames ( kleine 400 stuks)voor het project waar we mee bezig zijn moeten stralen en schilderen. Een kenner weet dat het stralen en schilderen onder bepaalde condities moeten plaatsvinden. Dit kan je alleen genereren in daarvoor speciaal besteemde ruimtes of je moet continu meetingen verrichten en hopen dat het klimaar boven het minimum duawpunt uitkomt, anders mag er namelijk niet geschilderd worden. Natuurlijk speelt stof en zand ook een grote rol hier, dus we moeten asap alles af krijgen, ook het dak en de gevels. Dit alles om uiteraard een perfect resultaat te verkrijgen. De staalloods moet donderdag af zijn. Leuke uitdaging dus. Daar hou ik wel van. Met man en macht zijn we bezig om e.e.a. in elkaar te knutselen. Geen tekeningen, geen bestek, alleen gezond verstand en hier en daar overleg......we komen er wel.

De straalloods heeft stalen wanden en een stalen vloer. verder wordt de loods aan de bovenzijde bekleed met rubber stroken en aan de buitenzijde komen sandwich panelen, dit tegen de herrie van het stralen, want dat is een enorm kabaal. Ik mis enkel nog materiaal voor de deuren, 6m breed en 5 m hoog, worden zware jongens.... en boven de deur dient op een zelde manier afgewerkt te worden als de rest. Hopelijk krijg ik morgen meer binnen, want de eind datum hijgt al in mn nek. Maargoed, een beetje nuchtere hollander laat zich niet gek maken, ik heb wel voor hetere vuren gestaan. De soos moest en zou ook 2 jaar geleden af zijn.....de genen die weten waar ik het over heb snappen dit.

Ik heb vandaag een postpakket van mn ouders gekregen. Mn vader zou wat muziek op cd branden, en wat filmpjes, mn moeder zou wat extra kleding opsturen en wat tijdschriften. Alles is binnen, ik ben er blij om, want bij de dauane is mn pakket door de scanner gehaald en open gemaakt, want er zaten verdachte zaken in. Ik weet nu welke namelijk de oude slippers van mn vader, maargoed ik kan ze hier goed gebruiken, dus ben blij dat ik het pakket volledig heb mogen ontvangen. Ik had al een paar dagen last van een vliegend beest die me 's avonds leegzoog, (klote muggen) dus heb me net een kwartier met die slippers lopen sufmeppen. Ik kwam nooit bij het plafond van mn kamer want die is 5 meter hoog, dus ook hier kwam de slipper goed van pas. ik heb er 3 kunnen killen, ik hoop dat het een hint is voor de rest van die pokke beesten en dat ze nu met de oosterzon vertrekken.

Ik kreeg zojuist te horen dat er nog een postpakket is gearriveerd en een paar brieven, joepie, voor mij is dat feest. Ben gek op verrassingen. Zonder gein, post krijgen is hier erg leuk. Het laat je weten dat mensen om je geven en aan je denken, dat geld natuurlijk ook voor de emailtjes die ik krijg en de reacties op mn site. Zelf ben ik dan denk ik ook de grootste fan van mn eigen site, juist om de berichtjes die achtergelaten worden. Maargoed genoeg gesnik en gesnotter. Morgen een nieuwe dag, ik heb er zin in. De moed erin houden.... het aftellen is immers begonnen.

Mensen bedankt weer en ik lees de berichten wel.

Groetjes van Gerben.

  • 03 Maart 2009 - 18:10

    Ma(ry):

    he Gerben, bedankt voor je mailtje leuk hoor!! weekend was gezellig met Julia , leuk om de foto´s te zien waar je mee bezig bent het schiet best wel op vind ik, waar gaan ze deze loods eigenlijk voor gebruiken . Nog 2 dagen en je hebt weer lekker vrije dag !!ps heb je website van Linda al gelezen, ik dacht dat jij kon kletsen maar die kan dr ook wat van hoor! leuk om te lezen. Ik weet niet of julia het al vertelt heeft maar julie krijgen 2 nieuwe matrassen, zijn al binnen maar heb gezegt dat jij nu in Qatar zit, dus dat komt nog wel anders lenen we wel een karretje bij formido .komt wel goed, in iedergeval wel goed heeft wel een tijdje geduurd he . verder gaat alles zn gangetje , pa is te schaatsen nu met Ruud in alkmaar. ik ga weer een paar dagen op die schatjes passen. nou verder weet ik niet meet te liegen, heb van Julia ook nog wel wat sterke verhalen gehoord .wez ijn trots op je . nou groetjes van ons pa en ma

  • 03 Maart 2009 - 19:31

    Julia:

    Hai Ger, nou het ziet er weer gezellig uit met die foto's en kaartjes!! Wat spannend dat er nog meer pakketjes zijn aangekomen! Ik heb je nog een mail gestuurd. Morgen ga ik vakantie lekker bevestigen :) Daar kunnen we naar uit kijken!! Spreek je morgen. Liefs Juul

  • 03 Maart 2009 - 21:17

    Mama:

    Nou Ger, ik weet het niet, maar zou je niet bijtekenen? Je leven is nog nooit zo leuk geweest! Allemaal leuke pakketjes, kaarten. Leuke uitjes, nl woestijnsnowboarden, dj Tiesto concert, abu dhabi,Gezellig kamertje helemaal voor jou alleen, vakantie met juul. Ok, oude slippers van je vader iets minder, verder leuke nieuwe collega's, die allemaal graag op de foto staan en zwaaien. Voordeel is natuurlijk dat ze je taal niet goed spreken en je verstaan. Kijk dat heb je hier allemaal niet. Krijg je nooit pakketjes of kaartjes. Altijd commentaar op je spreken, schrijven en weet al niet meer! Vakantie? Geen tijd voor!
    Veel beter daar! Toch? Nee hoor joh! Nog ff volhouden daar in de hitte. Als je hier weer rond huppelt wordt de temperatuur hier al een stuk aangenamer, groene blaadjes weer aan bomen. Crocussen reeds volop in bloei. Komt helemaal goed!
    Werk ze maar weer daar! Heb je inmiddels al een eerste noodhulp draaiboek opgesteld?
    Liefs mij

  • 03 Maart 2009 - 21:29

    Janwillem:

    jemig wat een aasgieren allemaal.. echt onmogelijk om eens als eerste te reageren hier!

    Blijf voorlopig maar lekker daar... hier zijn de eerste rekeningen van de Gemeente Velsen weer eens binnen. Misschien kun je een paar slovenen zo ver krijgen om de gemeente eens manieren bij te brengen? :-)...

    Ps, gezellig bureau'tje... haha


  • 03 Maart 2009 - 21:30

    Janwillem:

    enne.. die slippers van pa??? haha heb je daar serieus om gevraagd?

  • 03 Maart 2009 - 22:47

    Tante Mary:

    Ik vond vooral de laatste foto wel leuk.
    Net een stilleven maar toch....
    Hou vol, de tweede helf gaat sneller hoor, hou je taai.
    liefs tante Mary

  • 04 Maart 2009 - 09:30

    Mama:

    Toch sneu voor janwillem dat zijn reactievermogen achteruit gaat!
    Hij is gewoon jaloers dat hij kleinere voetjes heeft dan jullie!!xx

  • 04 Maart 2009 - 09:42

    Jaap Kuijper:

    Hey Ger

    Het is helemaal niet gek dat je het nu zwaar hebt. hou vol en blijf van die stukje schrijven!!

    groet
    Jaap

  • 04 Maart 2009 - 12:52

    Oom Dick:

    Hallo Gerben,
    kwam een uur geleden net terug uit een prachtig koel Winterberg, en lekker joh, al die sneeuw. Temperatuurtje net om het vriespunt. Moest wel een zonnebril op, vanwege al die schittering. Sneeuw op de Kahle Asten wel een meter dik; niks woestijn, niks warm, niks muggen, niks werken. Gewoon lekker in de sneeuw wandelen. Zo, weet je weer hoe het hier is. Heb alles weer gelezen en gezien. Ja, zit je net halverwege en moet je al weer bijna terug. Zul je nog spijt van krijgen. Als je muggenspul koopt met "Deet" erin, luisten ze je niet meer.
    Gaat nu de bel, ik krijg visite en zo we hadden we weer ketakt.
    Blijf schrijven en foto's maken, grtn, oom Dick.

  • 08 Maart 2009 - 20:00

    Mama:

    Wat is dit nu? Ben je zo gevloerd dat je geen nieuwe berichten meer schrijft?
    We blijven wel graag op de hoogte van je uitjes, verdere werkresultaten en contacten met diverse nationaliteiten!
    Liefs.

  • 09 Maart 2009 - 11:39

    Maarten:

    Wat Gea zegt.

    Schrijven kreng!!

    kusje.

  • 09 Maart 2009 - 11:56

    Joanneke.:

    Hai Gurb!

    Wat schattig die foto's bij je bureau! Het wordt helemaal gezellig daar in je kamertje!!!
    Ik ben afgelopen zaterdag heerlijk wezen shoppen met mama en juul. Liv moest echt nodig nieuwe kleding hebben!! Ze groeit nu echt heel hard.Ik ben zondag wezen zwemmen met Liv en Luca. Ze vonden het prachtig. Luca zit vanaf volgende week ook op zwemles in velserbroek. We kregen een rondleiding in het nieuwe gemaakte zwembad daar en het eerste wat Luca vroeg was ''glijbaan nou??!!!'' haha, pannekoek!! Toen we trouwens aan het shoppen waren zaterdag heeft papa op Luca gepast. Wie had dat ooit gedacht dat hij ooit op de kleinkids zou passen!!! Maar het is gelukt!!! Ze hebben lekker geklust samen in de tuin en hebben stiekem zand gestolen aan de overkant... Luca vond het prachtig en is nu weer helemaal in de ban van opa Wim!!
    Nou, ik ga weer even verder.
    Succes nog even... Voor je het weet zit je weet zit je hier weer te zeiken om het K*T weer en wil je weer terug naar het zonnige Quatar!!!!

    Doeiiiiiiiiiiii xxxxxxx van ons!!!

  • 09 Maart 2009 - 12:39

    Anneke Brands:

    Hallo Gerben, Gek op aandacht schrijf je toch? Dan ook maar een berichtje van ons. Ik hoop dat je niet teveel last van die muggen hebt anders wordt het wel erg bloederig! Regenbuien en al die ellende kunnen wij nu wel missen , wij verlangen naar een zonnetej. Het is ook nooit goed. Je bent op de helft dus houdt er de moed maar in. Groetjes Anneke en riekelt

  • 09 Maart 2009 - 15:13

    Pa:

    je snapt dat ik dus mooie nieuwe slippers heb. heb ook nog wat oude kleding. i.pl.v. leger des H maar richting qatar. als je naar huis wilt gewoon je visum laten verlopen. word je gratis op vliegtuig ( wellicht zelfs qatar airlines)naar amsterdam terug gebracht. bouwburo betaalt wel. (????)

  • 10 Maart 2009 - 07:17

    Mama:

    He, weer geen verhaal over wuivende palmen, mooie zee,nog mooiere vrouwen, heerlijke temperatuurtje, je goudbruine kleurtje! Je quad avonturen, a la kitisch! Je inventieve bouwvorderingen,reddingsaktie en contact met internationale collegae!Je a.s concert van DJ Tiesto!!
    Maak ze jaloers joh, zodat staks heel het bouwburo staat te trappelen om ook naar qatar te gaan! Overigens...als je nu bij corus zou werken loop je kans naar de marine overgezet te worden. Is blijkbaar dus ook nog optie!?

    Liefs mij

  • 10 Maart 2009 - 09:05

    Heel Bouwburo:

    Trappel, trappel, trappel.

  • 10 Maart 2009 - 10:50

    Jaap Kuijper:

    Hey pannenkoek!!
    schiet 's een beetje op!!
    Kiten, zware shag roken, van de brug af spugen en in de zon liggen is zeker leuker dan iets van je te laten horen.
    Rammelen op die toetsen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerben

Namens de firma Iemants ben ik ingehuurt om in qatar een filiaal te bouwen. Iemants is een staalconstructiebedrijf van gevestigde reputatie op het gebied van het ontwerpen en produceren – inclusief de oppervlaktebehandeling en montage – van vooral zware, technisch complexe en architectonische staalconstructies. u kunt mijn avonturen volgen via deze site

Actief sinds 16 Jan. 2009
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 58644

Voorgaande reizen:

23 Januari 2009 - 10 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: