Winter in Qatar - Reisverslag uit Doha, Qatar van Gerben fidder - WaarBenJij.nu Winter in Qatar - Reisverslag uit Doha, Qatar van Gerben fidder - WaarBenJij.nu

Winter in Qatar

Door: Gerben

Blijf op de hoogte en volg Gerben

04 Februari 2009 | Qatar, Doha

Weer een berichtje. Net als in Nederland is het hier winter. Voor Qatar begrippen is het nu ontzettend koud. Als ik dit hoor begin ik toch een beetje af te vragen hoe het dan in de zomer moet zijn? Zo rond juni t/m september. -Momenteel is het hier rond de 22 in de ochtend, 30 in de middag en 's avonds rond de 16 en 's nachts rond de 14-16 graden. Veder veel wind (lees zandstorm en schorpioen)- Na wat navragen en allemaal de zelfde antwoorden heb ik de volgende samenvatting en dat is dat het zomers hier 54 graden is, en dat in de schaduw.....met een luchtvochtigheid van ongeveer 90 % en totaal GEEN wind. Ik kan bij deze conclusie maar 1 ding bedenken en dat ik ervoor te zorgen rond deze maanden niet in Qatar te moeten zijn.

Grappig is ook dat je duidelijk kan zien aan de locale mensen hier dat ze het koud hebben. De meesten dragen wintermuts en wikkelen hun gezicht in een doek met een spleetje waardoor men kan heenkijken. Verder lange dikke warme overal met daaronder dikke trui. Goed ik weet 's ochtend meestal niet hoe snel ik zou blood mogelijk erbij kan lopen, als ik een gat in mn broek heb zitten, dan vind ik het best, lekker laten zitten zo, hoe meer beluchtingsopeningen, hoe beter, en verder slechts een 't shirtje en that's it. Ik heb het alleen maar warm hier overdag. Wel merkbaar is dat het 's nachts stukken koeler is, slapen gaat me dan ook best goed af verder.

Ik zie hier natuurlijk genoeg van die moslimvrouwen lopen met Boerka. Het lijkt me werkeijk verschrikkelijk om zo'n zwart kleed om te moeten hebben.

Gisteren viel me trouwens het volgende op. Ik was in een winkel met een overal van de zwarte Boerka's met daaronder 1 vrouw. Hoe rijker de man van de boerkavrouw des te meer gouden stiksel, mouwen met ingelegd diamand smragd of ander duur gesteende ze hebben. Ik was in schiphol en ik zag daar telefoontjes liggen van vaag merk ingelegd met diamantjes en gouden tinten. kosten zo'n kleine 6000 euries. Volgens mij hebben alle boerka vrouwen er hier een, maar ze maken dezelfde geluiden hoor, dus laat je niet verleiden.

Nu we het toch over telefoontjes hebben, de armen hier die niets hebben, lopen allemaal met mobile telefoon. bellen hier kost bijna niets, maar ik snap het niet, je hebt geen cent te maken, kan amper rond komen en toch koop je de meest moderne telefoon die er is voor een hoop poen. Deze logica gaat mij ver te boven. Je zou eerder denken aan goed voedsel oid? Lekker stuk kameel ofzo !

Ik heb zowaar aan jullie gedacht. Nog bedankt allemaal aan diegene die zo aardig waren een berichtje te schrijven, leuk hoor al die reacties. Ik heb vandaag een paar fotootjes gemaakt van het huis vanwaar ik verblijf en van het uitzicht vanaf het dakterras waar we ovigens nooit zitten, het waait er nu toch te hard. Regenen kan het ook, slechts 2 keer per jaar ofzo. Er is qua regenafvoer geen rekening gehouden dus dan zie je dit. Dominique filmde dit met zn telefoon. Apart hoor. http://www.youtube.com/watch?v=5l8Y4twyb6c&eurl=http://dominique-en-martine.skynetblogs.be/archive-month/2008-12

Vandaag hebben we geprobeerd de beplating op het dak te monteren, maar toen een plaat spontaan begon te vliegen zijn we er gelijk mee gestopt. Het was een rommelig dagje, en toch hebben we veel gedaan.

Ik ga even een happie eten , ik sterf van de honger. In ieder geval de groetjes iedereen. Groetjes Gerben.

  • 04 Februari 2009 - 18:12

    Paenma:

    nou je ziet er wel doorvoed uit, dat stelt ons gerust. gewoon doorgaan jongen.
    leuke foto's en goed beeld van je stekkie.die regenbui ook erg gerusttstellend. spoelen die rare beesten weg. helaas dec 2008. wij hier nog steeds prima . blijven waarschijnlijk. missen ons toch niet. tenminste nog geen enkel bericht dat ons verzoekt om terug te komen. jij geheeel anders dus. mooi huisje. super keuken. zie julia daar wel zitten komensde jaar. toch? nou groeten maar weer tot morgen. paenma.

  • 04 Februari 2009 - 18:27

    Pieter:

    Hoi Ali Ben Ger , alles goud daar ? Het gaat goed met de bouw en je slaapt goed s'nachts en ja de tijd is effe anders dan hier , maaaar jij hebt het lekker warm en wij net als die koelies daar hebben het koud want het is wel winter ja .
    Een vraagje als het zo warm word in de zomer hebben ze dan zonverlet ?
    Ik ben blij dat je je vermaakt daar en maak er wat van , de groeten aan die kamelen n.... en de ballen , pieter.

  • 04 Februari 2009 - 19:25

    Casper:

    He die Gerben ziet er fantastisch bij je uit en mooie verhalen. Is sonja met je mee op reis. Volgens mij vliegen de kilo's eraf. Veel succes

  • 04 Februari 2009 - 20:02

    Janwillem:

    hey leuke foto's en mooi villatje... Vandaag die corus boy op sollicitatie gehad. Inderdaad in die 'run' de mvk cursus gedaan. Ik ben nu bezig met al mijn werk voor de vakantie af te krijgen.. ofwel weinig slaap, veel werk.. had net zo goed in Qatar kunnen zitten, dan wordt die effort tenminste betaald ;-)....

    Dat klimaatje klinkt trouwens goed.. wanneer wordt het weer zomer?

  • 04 Februari 2009 - 20:07

    Julia:

    hai lieverd,
    Nou jij hebt echt niets te klagen zeg. Wat een leuk huisje daar!! Die foto van de voorkant van je huis is mooi. Het lijkt wel een vila. Maar niet zo heel gezellig van binnen alleen. Moest lachen om die stoel van je met je laptop ervoor. En hoe gaat het in de keuken?? Komen de noodles al je neus uit?? Ik zeg; koken met die hap en invriezen maar. Er staan 2 dikke vriezers. Nou succes ermee en je weet het...je hebt nog 9 weken tijd om het te leren hahahahahahahaha grapje. (dit vind je vast niet leuk) Je wordt al lekker bruin zeg. Kun je s'avonds nog ergens makkelijk naar toe lopen of is er in de buurt niet veel te doen? Liefs Juul

  • 04 Februari 2009 - 20:36

    Tante Mary:

    He Gerben, je mag ook lachen hoor enne kan je die keuken niet voor me meenemen? (grapje)

  • 05 Februari 2009 - 08:22

    Knapste Man Van Hbb:

    Mooie foto van de sport tower. Ik begrijp dat je daar vlakbij dat sportcomplex woont? Wel mooi spulletje denk?

    kusje.

  • 05 Februari 2009 - 17:26

    Paenmaweer:

    geprobeerd foto te sturen. nu heel playa paraiso plat. boze directeur achter me en schreeuwende personeelsleden. zeker teveel foto's. was goed beddoeld : glas dorada bier, bordje vis en digestief toe. plus wat mooie foto's van je moeder voor ad muur. toen liep het systeem vast. was maar 1 giegje. gelul toch? nou jou je weet hoe bier en digestief eruit ziet. kun je er toch van dromen net als van je moeder. gn.gn,gn,

  • 05 Februari 2009 - 17:29

    Je Moeder:

    Zo, krijg ik ook nog even de kans voor muntje weer op is. Sorry, maar pa blijft kluns met pc's! Maar voor dat hij dat toegeeft. Alles ok daar. Gewoon blijven eten daar. Leer je eindelijk eens niet kieskeurig zijn, want anders vreesik dat bij thuiskomst je trouwpak zelfs te wijd zit. Kom op he! Kun je straks pa verslaan met super gerecht van \noodles. Die uitdaging kun je toch niet afslaan. doe voorzichtig daar. Dat bier bestaat ook over 3 maanden wel. als je zwanger bent 9 maanden geen alcohol, dus zonder dat bier kun je wel. Ook Juul is er na die 3 maanden nog, dus hou je netjes daar!
    #Liefs mij

  • 05 Februari 2009 - 18:07

    Ma(ry):

    hoi Gerben , wat een mooi huis zeg!!! echt gaaf alleen binnen wat simpel he maar ziet er goed uit waar je verblijft.nu weet ik waarom jij zulke mooie verhalen schrijft, jij zit daar veel te lekker op je zachte dekbedje ha ha . en ja je bent al lekker bruin hoor, heb je nog tyd om de rest te kleuren? morgen is je vrije dag toch?? of ga je weer toeren met de Belg? nou groetjes weer dikke knuf je schone ma

  • 05 Februari 2009 - 19:51

    Ruud:

    he gerrit
    zit inmiddels bijna een uur achter die computer om die verhalen effe door te spitten van jou, allemachtig wat een verhalen.Ik zit niet zo vaak achter dat ding dus moet af en toe effe wat inhalen maar vindt het echt leuk om ze te lezen.Ben blij dat je het naar je zin hebt en hoop dat je nog een hoop avonturen mag beleven en dat ik ze weer kan lezen. kan ze nu een week niet meer lezen maar als we terug zijn kruip ik gelijk weer achter dit zwarte kassie nou kerel veel plazier stop die gasten een beetje peper in de reet dan lopen ze wel. of laat ze af en toe schrikken met een acytyleen bommetje. Beetje in een blikje laten blazen en dan aansteken knalt lekker en ze zijn gelijk wakker. mazzel gr

  • 05 Februari 2009 - 20:37

    Julia:

    Jij vast weer een lekker bakje noodles vanavond....Ik??? Heerlijk voorafje met verse garnalen en cocktailsaus, hoofdgerecht; verse kibbeling met salade en aardappeltjes met rozemarijn. Daarna koffie met ammaretto...mmmmm Lekker hoor!! Heb nu heel wat wijntjes en drank achter de kiezen. Ik ben goed verwend door Ewald en Corrie, onze onderbuurtjes! Het was super gezellig en de foto's stuur ik naar je op. Hihi. Ik vermaak me primaaaaaa!!! maar mis je wel lieverd. xxx mij

  • 06 Februari 2009 - 10:12

    Paul:

    Hey Gerrit

    Hoe is het jonge? ziet er goed uit je onderkomen voor de komende 2,5 maand , of niet!!! Nou je kan idd maar weg zijn voor de zomer daar begint , want ik weet hoe dat voelt en dat is geen pretje hahahah.... Zie dat je je verder goed vermaakt daar! super!! Het is leuk om je verhalen lezen en op de hoogte te blijven van jou bezigheden daar. keep up the good work! Nou ik kan de komende week helaas niet achter de computer,maar als ik weer terug ben laat ik zo snel mogelijk weer van me horen.
    Nou succes verder en laat je niet gek maken he!

    Groetjes Paul.

  • 06 Februari 2009 - 12:30

    Melissa:

    Hoi Ger, valt me erg mee je stulpje ik had er een heel ander beeld bij door je verhalen! Lekkere temperaturen daar, ben jaloers! Vandaag nog wat leuks gedaan? Nou fijne rustdag;) nog, dikke kus Melis, Lynn en Amy

  • 06 Februari 2009 - 14:49

    Bas:

    he bollie!

    je ziet er goed uit met je stoppeltjes, val je niet zo op daar tussen al die...
    ga je nog wat doen in het weekend? je huis ziet er vanaf de voorkant iig goed uit. hier is verder niets te beleven alles lekker rustig. succes daar.

    gr bas

  • 06 Februari 2009 - 18:15

    Pa En Ma:

    Helaas nog geen reisverslag van je bierexpiriment en dag verslag.xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerben

Namens de firma Iemants ben ik ingehuurt om in qatar een filiaal te bouwen. Iemants is een staalconstructiebedrijf van gevestigde reputatie op het gebied van het ontwerpen en produceren – inclusief de oppervlaktebehandeling en montage – van vooral zware, technisch complexe en architectonische staalconstructies. u kunt mijn avonturen volgen via deze site

Actief sinds 16 Jan. 2009
Verslag gelezen: 668
Totaal aantal bezoekers 58644

Voorgaande reizen:

23 Januari 2009 - 10 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: