Ronde van Qatar 2009 in Doha - Reisverslag uit Doha, Qatar van Gerben fidder - WaarBenJij.nu Ronde van Qatar 2009 in Doha - Reisverslag uit Doha, Qatar van Gerben fidder - WaarBenJij.nu

Ronde van Qatar 2009 in Doha

Door: Gerben

Blijf op de hoogte en volg Gerben

06 Februari 2009 | Qatar, Doha

Hallo allemaal, bedankt voor alle berichten van de vorige sessie. hardstikke leuk. Nogmaals het is onzettend leuk om al die berichten te lezen en ook om te weten dat mensen je verhalen leuk vinden om te lezen. Na een dag werken kost het nameljk toch wel de nodige energie een leuk verhaal op papier te zetten. Tis ook wel merkbaar aan alle spelfouten die ik maak, maargoed het gaat om het idee: Ik vermaak me hier prima en das waar het om gaat.

Afgelopen week is de ronde van Qatar gehouden. diverse wedstrijden hebben afgelopen week de revu gepasseerd. Eergisteren is een 21 jarige belg in zn slaap overleden. Verschrikkelijk nieuws en daarom is donderdag de ronde geskipt. Respect! Vandaag was de laatste wedstrijd en die eindigde met 8 rondjes langs de kust van Doha. Hier straks meer over.

Gisteren Ben ik direct na het werk gaan douchen en heb ik me in mn mooiste kleren gestoken, haar in de gel, gladgeschoren, fris deo-tje enzovoort want morgen (vrijdag) is de vrije dag dus vanavond kunnen we het (eindelijk) lekker laat maken. Ik had met Marnix en Dominique afgesproken dat we uit zouden gaan. Dominique had ons bij hem thuis uitgenodigd. Marnix pikte mij met de taxi en daarna zijn we naar Dominique gegaan. Dominique woont werkelijk waar in een schitterend compound. Ik heb er geen foto's van gemaakt want dan willen jullie allemaal hier komen wonen, maargoed een compound is feitelijk een muur van een meter of 5 hoog met daarachter een sooitje hectaren grond waar schitterende huizen op staan. Echt waar je hebt er alles, binnen die muren dan he, daarbuiten een dorre klerezooi, maar daarbinnen dus villa woningen, bar/restaurant, zwembad, sauna, fitnes, biljard enzovoort. Dominique heeft samen met vrouw en 2 kids de oversteek gemaakt naar Qatar en heeft alles dus goed voor elkaar. Zoals het een echte belg betaamd heeft Dominique een drankvergunning en mag 1/3 van zijn salaris per maand besteed worden aan drank ( TERING!!!!!) tijdens rammeldan ( = rammadan is vastperiode vn 1 maand) is drank niet toegestaan, dus de maand ervoor vrachtwagen drank laten aanvoeren, en de maand na de vastperiode mag je gehele salaris besteed worden aan drank. Nou zeg ik je, dat is toch scheef? Met mijn salaris ( ik hoop nog steeds op verbetering) kunnen er nauwelijks 2 kratten bier per maand vanaf, 1/3e .....Rare jongens die arabs.
oed aangekomen bij Dominique (Dom.)heb ik kennis kunnen maken met zijn lieve vrouw en 2 schattige kinderen. Echt een leuk gezinnetje. binnen het compound hebben kids vriendjes en gaan naar internationale school. leuk detail, school begint al om 0600h elke ochtend!!Ben je wel om 1200 vrij! De vrouw van Dominique heeft inmiddels diverse vriendinnen gekregen binnen het compound. Ze redden het! Knap hoor. De nodige diepgaande gesprekken en tranen zullen de revu gepasseerd hebben. de uiteindelijke beslissing tot verhuizing heeft bijna twee jaar geduurt begreep ik van Dominique.

Goed Leffe!! Das goed belgisch bier en Dominique had ze. Na 4 van die dingen achterover gekeild te hebben ( mag het na 6 dagen volledig clean) zijn we vertrokken naar RAMADA. Das een soort uitgaans gebeuren daar. we zaten dus in zo'n torenflat op etage nummer 9 en die hele etage is dus gewoon bar en zo. verder ook lounge gedeelte met stoeltjes waar niet gerookt mocht worden. dat was mooi vervelend, dus dat maar stiekum wel gedaan. je legd gewoon een paar extra rials neer en bij de eerste de beste neiging om er iets over te zeggen gewoon een gezicht opzetten van een pitbull, kan ik als de beste dus was gezellig avondje geworden. Marnix en Dominique zijn liefhebbers van zware dranken, dus ik als hollander besloot maar mee te doen. Wikey ammaretto? Tequilla (schrijf je het zo) en nog wat van die dranken gleden naar binnen. Lekker hoor. Tussen de dranken door vertelde Dom. de nodige grappen zoals een beetje belg dat betaamd, ook Marnix kwam los...... Nadat we ons ongeveer tussen hemel en aarde begonnen te voelen besloot ik er maar een punt achter te zetten. bovendien waren we daar al rond 2100 uur en was de klok van 0200 inmiddels geraakt dus besloten we nog een burger te galen bij een burgerking een paar etages lager en zijn we daarna door de vrouw van Dom. thuisgebracht, ( deze drink geen alcohol, helemaal super dus) Na thuisgekomen te zijn nog even een glas water achterovergeslagen. Wat een avond, heerlijk genoten!

Vandaag lekker uitgeslapen, EINDELIJK!!! Ik was er aan toe zeg, elke dag vroege opstaan begin je bij dag 6 goed te voelen. Dus lekker lang uitgeslapen en om 10:00 lekker douche genomen, even broodje gegeten en heb daarna leuk gepraat met slovenen Chilkov en midja. Met midja deal gemaakt dat hij af en toe een goeie maaltijd voor me maakt, ben anders bang verslaafd te raken aan noedels ( komen dus mn neus uit)

Marnix was rond 1 uur ook wakker geworden en ja hoor na 4 gemiste oproepen had hij me eindelijk te pakken. We gaan naar de wielerronde van Qatar kijken, die finishen en sluiten vandaag af in Doha was de mededeling. Geweldige kans dus. We hadden afgesproken dat we Dom. zouden ontmoeten bij de finisch. Ik dacht ja tuurlijk finisch, sta je daar achterin ergens, pfff, nou daar aangekomen LEEG. we stonden dus helemaal vooraan. Tom bonen, een of andere vage belg ( haha) is afgelopen jaren 6 voudig winnaar van deze ronde en moest en zou deze keer dus wel weer winnen. Het grappige was dat ze 8 rondes zouden fietsen in Doha na een lange afstand afgelegd te hebben. Ik heb ze dus 8x langs zien komen. Fantastisch. Vlak voor mn neus nog ongeluk gezien, paar pleisters en set nieuwe wielen en dan weer zien in te rijden op het peleton, wat een keiharde sport is het toch ook! Tom Bonen zat inderdaat bij de kopploeg, wat gaan die gasten hard zeg. De lieden zijn werkelijk waar gespierde machines niet normaal meer. 2 megabenen met daarboven een of ander mager veschrompeld lichaampje. Belgie was in iedergaval vertegenwoordigd door de volledige leiding van de Firma Iemants want Tom Coosemans en diens gezin kwamen ook kijken, het was hoe kan het ook anders erg gezellig.

Goed Tom Bonen won dus niet, een ander wel, geen idee, wie dat is of was heb hem wel gezien, maar Tom Bonen was evengoed de HELD. Iedereen wilde op foto met hem, hij is hier the HERO.
Na al die vertier zijn Marnix en ik afgedropen en zijn we naar de carvoer gegaan. Dat is de macro alleen 20 keer en dan x 6 want uiteraard 6 etages. WAT EEN GEBOUW!!!!! Werkelijk voor doorsnee vrouw een paradijs. volgens mij wel 1000 kledingwinkels van alle merken wat. Denk nou niet dat ze niet modern zijn, want ze hebben echt alles. Hier met Marnix koffie gedronken bij de Starbucks, daarna uit eten geweest in chilies restaurant en daarna nog filpje gekeken in bioscoop met zo'n 8 zalen, had je daar ook. ONGELOVELIJK
Je zult denken, waarom alles onder een dak. Ikzelf heb daarvoor de volgende verklaring bedagt. zoals jullie inmiddels weten kan het hier zomers te heet zijn, stop dus alles in 1 groot gebouw dikke airco en mensen leven weer. das de enige logische verklaring die ikzelf bedenken kan. Wie gaat er met 60 graden nou winkelen, ik niet in ieder geval, lig dan dood te gaan denk ik ergens in de schaduw. Super dit gebouw dus, maar enorm massaal.Na de bios heeft Marnix me naar huis gebracht, Heb hem weer enorm bedankt voor alles, ik vond het super.

En zo ben ik mijn tweede vrije dag doorgekomen, Morgen begient i weer, 6 dagen vroeg op, lange warme dagen met hard werken, Ik heb er zin in.

Toch blijgt dat gevoel van " missen" heersen, waar je ook bent of staat. Hoeveel pracht en praal ze hier ook hebben, er zijn ook talloze kanttekeningen, zoal hierarchie onder de mensheid, armoede, leegstaande torenflats, mislukkingen, dorre, droge vlaktes. Waar ik vandaag stond gaat over de mooiste gedeeltes van Qatar, veel moois heb je er verder ECHT niet. Ik ga mn derde werkweek in. Heb er weer zin in. Ik ga zo slapen.

Blijf berichtjes achterlaten ik lees ze graag.

veel liefs en groetjes allemaal

van Gerben.

  • 06 Februari 2009 - 18:43

    Janwillem:

    Mooi verhaal weer!!!!

    Nog even de laatste groetjes voordat wij zo in de auto stappen naar Valto..!

    Hou je taai daar!!!!

  • 06 Februari 2009 - 21:29

    Julia:

    Hai Ger,
    leuk verhaal hoor! Je hebt weer aardig wat gezien dus vandaag. Leuk hoor! Wat een gebouwen zeg daar!! En dat winkelcentrum wauwwww!! Ik kom naar je toe haha. Zag onderin een schaatsbaan? Echt grappig. Nou spreek je! Liefs mij

  • 06 Februari 2009 - 22:52

    Angelique:

    He ger,
    leuk verhaal weer!!!
    X lique
    p.s. Leen schrijft binnenkort ook hoor.

  • 07 Februari 2009 - 10:31

    Oom Dick:

    Gerben, begin Qatar een beetje te kennen door wat je schrijft over je werk en ontspanning.
    Had gehoopt dat je in 3 maanden geheelonthouder zou worden, maar door al die Belgen zal dat helaas niet lukken. We genieten van je verhalen, foto's en video'tjes. Hopen dat je de opgedane indrukken blijft noteren. Het ga je goed, oom Dick en tante Gea

  • 07 Februari 2009 - 12:27

    Henk:

    Lekker temparatuur daar.
    Ben jaloers op je.
    Ga weer lekker 6 dagen hard zwoegen en raak je energie kwijt.
    Niet te veel "soepen"

    Groet
    Henk G.

  • 07 Februari 2009 - 15:15

    Pieter:

    Hoi Ger , nou je heeft er wel een paar jaloers gemaakt met je uitgaan , machtig man om dit mee te maken en geniet er maar van want het is misschien maar voor 1 x .
    Verder ze zoeken nog een ramen wasser dus fidderglas&co , is het niks voor Remco want je ken er zo glasfidder& co van maken , werk ze van de week en zie uit naar het volgend weekend , mazzel pieter.

  • 07 Februari 2009 - 15:30

    Jo:

    Wel leuk Ger, eventjes eruit!! Nog mooie vrouwen tegen gekomen, Of moet ik eerder zeggen, nog mooie ''ogen'' gezien??!!
    Juul heeft gister een behandeling gehad en heeft s'avond Remco even mogen lenen! Volgens mij was de musical wel leuk!

    Doe voorzichtig en wel goed blijven eten he!! Je ziet er wat magertjes uit en dat is niks voor jou!!!!!

    doeiii xxx

  • 07 Februari 2009 - 17:51

    Talo:

    ik lees dat je hard werkt en veel plezier hebt als je vrij bent.
    goed omdat te lezen.
    we denken aan je.

  • 07 Februari 2009 - 19:11

    Fam. Renkema.:

    Hoi, Gerben. Even een reactie uit onverwachte hoek. We vinden je verslagen klasse en je laat ons prachtige foto's zien. En die vrije dagen van je, maken toch echt alles weer goed hé? Geniet er maar van hoor.We wensen je nog een fijne tijd daar. Kom heelhuids terug t.z.t. en hou je haaks hé!! Groetjes van fam. Renkema.

  • 08 Februari 2009 - 04:02

    Dominique En Marnix:

    Beste "ollandse" vrienden.

    Hier een reactie van de twee Belgen die Gerben op sleeptouw genomen hebben in Qatar.

    Wij krijgen de indruk na het lezen van de verslagen van Gerben, dat wij (De Belgen die een goede daad willen doen door een "ollander" eens onder de mensen te brengen) Gerben op het slechte pad brengen.

    Over ons drankgebruik, wij drinken alleen maar als we gasten hebben en laat dat nouw een "Ollander" zijn.

    Julia wij houden Gerben goed in de gaten en zuller er voor zorgen dat hem niets overkomt.

    Zonnige groetjes Dominique en Marnix

  • 08 Februari 2009 - 08:10

    Ronald:

    Hey Gerben, Zo te lezen vergaat het je daar allemaal erg goed. Ik had ook niet anders van je verwacht. Probeer wat meer van die filmpjes te maken...errug leuk. Maak er wat van! Greetz Ronald en Marjan + kids

  • 08 Februari 2009 - 17:42

    Rob En Anke En Kids:

    Hoi Gerben,

    Leuk om je verhalen te lezen en mooie foto's hoor.
    Veel succes daar en nog een fijne tijd.

    Groetjes,Rob en Anke en kids.

  • 09 Februari 2009 - 07:17

    Maarten:

    Tom Bonen (Boonen!!) een of andere vage belg??
    Man, hun Tom (dat zeggen de vlamingen hè "Ons Tom") heeft het sprinten de laatste jaren gedomineerd in het peleton, samen met half belg Robbie mcEwen en Brit Marc Cavendish (die waren ook in Qatar).
    Ik zat al te wachten op berichtgeving over het wielrennen, maar leuk dat je erbij was. Dat is weer eens wat anders dan het plaatselijke rondje om de kerk.

  • 11 Februari 2009 - 21:05

    Arie:

    Ger! Oude zandluis!
    En hoe is het in Quatar? heb je het een beetje naar je zin daar? is wel uniek joh om zoiets mee te maken! Nou heel veel succes met je project!
    Gr Ar

  • 08 Maart 2009 - 13:17

    Marja:

    Hallo Gerben Ik kom op jouw blog terecht via google Ik zocht naar informatie over Qatar Mijn man kan daar namelijk aan het werk en ik zit erover te denken om met hem mee te gaan mèt de kinderen Daarom was het voor mij erg leuk om dat stukje te lezen dat Dominique ook met zijn gezin de stap heeft gezet Ik kijk nog eens verder rond op je blog, als je het goed vindt Want ik wil wel graag een goed besluit maken om wel of niet mee te gaan straks Bedankt voor je gezellige gebabbel over Qatar dus en veel succes daar! Groetjes Marja (Nederland)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerben

Namens de firma Iemants ben ik ingehuurt om in qatar een filiaal te bouwen. Iemants is een staalconstructiebedrijf van gevestigde reputatie op het gebied van het ontwerpen en produceren – inclusief de oppervlaktebehandeling en montage – van vooral zware, technisch complexe en architectonische staalconstructies. u kunt mijn avonturen volgen via deze site

Actief sinds 16 Jan. 2009
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 58700

Voorgaande reizen:

23 Januari 2009 - 10 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: