Kitisch our formule 1 driver - Reisverslag uit Doha, Qatar van Gerben fidder - WaarBenJij.nu Kitisch our formule 1 driver - Reisverslag uit Doha, Qatar van Gerben fidder - WaarBenJij.nu

Kitisch our formule 1 driver

Door: Gerben

Blijf op de hoogte en volg Gerben

31 Januari 2009 | Qatar, Doha

Hallo , ik wil even vertellen over het verkeer en over Kitisch, de chauffeur ofwel driver welke ons elke dag naar werk rijdt of laten we maar zeggen raced.
Kitisch komt uit Schrilanka. Hij woont hier al 7 jaar, heeft al in gevang gezeten omwille van visa, en omdat hij uit schrilanka komt behoort hij tot het uitschot c.q. laagtste rangorde. Ieamnts heeft de beste jongen aangenomen omwille de talen die hij spreekt en omdat een manusje van alles met rijeigenschappen waar je U tegen zegd best wel eens handig kan zijn.
Hij wordt hier behandeld als ieder ander want wij doen niet aan rangorde, je bent een mens en dat is't. geen racisme. We noemen hem dus ook wel boss en dan begint i helemaal te stralen. ik begreep van michel dat dominique hij en Marnix, Peter ( broer van Michel zit nu in Abu Dhabi) en Roberto (ook Abudhabi) hem een laptop gegeven hadden omwille zn verrichtingen en dat de tranen over diens gezicht stroomden van geluk en onbegrijpelijkheid omdat hij altijd als vuil behandeld is. Bij mij zelf werk het simpel, doe je je best dan ben je een goeie, doe je het niet dan ben je een eikel verry simpel. Van Michel begreep ik dat het drie kwartier duurde voordat het tot hem doordrong dat je laptop boor hem bestemd was. Mooi!

Maargoed we staan 's ochtend dus vroeg op en lopen dan slaapwandelend naar het busje 2.5 liter benzine van vaag merk hetgeen Iemants daar ergens gehuurt heeft. Kitisch zit er inmiddels al en staat ongeduldig zn motor warm te draaien vroem vroem vroem......Wij sukkelen in de bankstellen, stoelen zitten er namelijk niet in om vervolgens wakker geschut te worden door Kitisch. wij moeten eerst een onverhard veld over waar allerlei grote keien liggen. omdat 's ochtends vroeg de ramen nog beslaan zijn en kitisch als zeer normaal beschouwd rijden we dus het veld af . goed na enige gekneusde ribben en 80 builen op je vroege ochtend harses belanden we eindelijk op asfalt. Ik zal u zeggen na deze 100 meter ben je opeens klaar wakker, volledig gefocust, oplettend, gespannen, in de houding, het leven kan namelijk in de komdne drie kwartier over zijn. itisch heeft abslute drang om de snelste te zijn in werkelijk alles wat met verkeer te maken heeft. Borden kent hij niet, ziet i waarschijnlijk aan voor reclame oid, snelheidmarkeringen zegd hem ook niets, zal wel over 50 of 100 km een pompstation zijn oid, en driehoeksboden waar een kameel op staat getekend betekend dat er een dierentuin in de buurt moet zijn. Rotonden neem je gewoon rechtdoor, en afremmen dat is onzin, de bus staat toch nog overeind? driften? mwa zolang je drift val je niet om toch? voetpad? bij een file ga je over voetpad, snel snel snel, ik moet telkens denken aan dat liedje van opzij, opzij, opzij, maak plaats maak plaats maak plaats, we hebben ongelovelijke haaast........Het punt is, wij hebben dat helemaal niet, daarom staan we vroeg op, maar Kitisch heeft drang naar haast, tegenliggers worden aan de kant gedwongen en dit geloof me met 140 km per uur afkomend op een 1 baansweg op tegenligger. Het is een waar schouwspelvan afsnijden, inhalen via pompstation, let op dit is dus een langere afstand, mensen op zij springend en tuterend, maar kitisch weet de voorligger via het pompstation ingehaald te hebben.
Het is een kermis atractie nooit verwacht, nooit gezien ook. Kitisch is oppermachtig in het verkeer.
Ik heb van mn leven niet zoveel oei, aaaaaaaa, ow, pfoei, momenten meegemaakt. Afgelopen week was het mistig, iedereen past zich hier toch wel enigszins op aan, kitisch rijdt gewoon 120 op goed geluk, de meest adeqate uitwijkingen ooit gezien heb ik toen meegemaakt. De Slovenen wilde een boodschap doen in tankstation, Kitisch kanalde met 120 voorbij , trapt bovenop zn rem, knal de snelweg af door de woestijn om middels een dubbele salto met ingebouwde klik flak midden voor de shop te belanden, althans, daar leek het op en het gevoel in mn maag en de poepdrang die zich spontaan bij me opdeden speelden me parten, ik kon het allemaal maaar net binnenhouden. U zult zich afvragen, dan zeg je daar toch wat van, geloof me dat heb ik gedaan, echter hielp het geen bast. Blijkbaar ziet hij de ersnt van zijn rijstijl niet in, of vind hij het gewoon en normaal. Uiteindelijk zat er maar 1 ding op en dat was het e.e.a. vertellen tegen Dominique en Michel. Kitisch is erop aan gesproken het helpt alleen geen barst. De goeie lieve heer moet wel een leger met engelen gezonden hebben om kitisch zn bak overeend te houden, het kan niet anders. het ene schietgebedje na het ander kanlt door mn kop heen.

Maargoed geloof het of niet op mn werk in nederland weet men inmiddels dat je die Fidder voor 0900 het beste maar met rust kan laten, hier in qatar kom ik volledig vrolijk op mn werk. hoe kan het anders, mn geest heeft het afgelopen kwartier vollop moeten werken. Ik kan erom lachen en het klink allemaal heel mooi, maar we hebben meerdere keren al onzettend geluk gehad want het had inmiddels raar kunnen aflopen .........


u bedgrijpt nu wel waarom Kitisch our formule 1 driver genoemd wordt.


Verder is het een prima vent. Dankzij hem heb ik nu internet waardoor ik net met ronald heb kunnen praten en met julia. Verder staat hij altijd voor je klaar. de pesroon Kitisch zelf is heel eerbiedig. Wanneer ik boodschappen wil doen staat hij erop dat hij mij brengt, verder dat i mn boodschappenwagendje mag duwen, stopt i boodschappen in wagentje, zet i de spullen op de band, betalen doe ikzelf helaas! en vervolgens doet i alles in tasjes waarna hij de gekoochte spullen naar de auto draagd. de deur wordt voor me geopend en alles wordt thuis in koelkast of kast gezet. het enige schijnbaar waar i zich niet voor uitleent is als deurmat zodat ik mn stoffige voeten op hem kan uitvegen. Ongelovelijk....Kitisch verry amezing!

Tot zover mijn dagelijks avontuur,

groetjes gerben

  • 31 Januari 2009 - 15:58

    Julia:

    uhhh Ger, dit verhaaltje vind ik dus niet zo leuk, dat begrijp je denk wel???? En ik maar blij zijn dat jij daar in Qatar niet mag rijden...heb je zo'n chauffeur. Zeg maar tegen meneer Kitisch dat ik mijn man weer terug wil hebben na 2,5 maand!!!! liefs Juul

  • 31 Januari 2009 - 16:44

    Pieter:

    Hoi Gerben , het lijkt wel of je J W bedoeld op z'n motor , gaaf toch om zo wakker gemaakt te worden . Een hele belevenis en je word als baas ??? behandeld alhoewel je moet zelf betalen en dat matje om je poten aan af te vegen koop je ook maar anders leg je gewoon een camel voor de duer , nou man het beste en op naar het volgende verhaal .
    Het beste ermee , groeten uit de VB .

  • 31 Januari 2009 - 20:47

    Oom Dick:

    Hé vriendelijke vriend: mooie verhalen met schitterende technische en persoonlijke belevenissen. Maar dit soort Speedy-Gonzales figuren ken ik uit India. Gevaarlijk weggedrag never tolereren. Volgens de cursus "veiligheid" is bij een ongeval de kans op dodelijk letsel 1:330 en zwaar letsel in 29 van de 330 gevallen. De overige 300 "bijna mis", net naast en dergelijke gevallen is net mis, dus mazzel. Jouw Mr. Kitisch zou bij mij nog één of geen kans meer krijgen: nog één keer duidelijk waarschuwen; twee keer is al teveel!!! Direct en definief de kop indrukken, laten stoppen en scheldend uitstappen. Ga demonstratief in de richting van de klus lopen en laat hem de p-pokken krijgen.
    Krijgt hij wellicht in de gaten, dat hij veel te ver gaat. Het is de bedoeling dat je hard werkt, maar niet tot de dood erop volgt, vanwege een malloot als driver.
    Verder weer succes gewenst, drink veel goed water; heb Skype aanstaan, maar ben niet veel thuis.
    grtn, oom Dick

  • 01 Februari 2009 - 08:11

    Ruud:

    he gerrit, alles goed daar lees ik echt leuk om die verhalen te lezen iklig onder tafe van het lachen ha ha. de tranen rollen over me wangen toen ik dit las. Alleen als het voor een fidder al gevaarlijk wordt moet het wel heel bar zijn. Misschien is die kitisch toch een verre familie van je kan haast niet missen. Nou ben in ieder geval blij dat alles goed gaat daar blijf je verhalen tikken want ik lees ze graag. Hier gaat alles gewoon lekker ze gangetje is hier rond het vriespunt dus lekker koud,heb jij het toch beter voor elkaar. nou werkze geniet ervan en als het je te snel gaat trk je gewoon aan de handrem. of vraag of je een keer zelf mag rijden, kijken hoe groen ie wordt,nou succes en we mailen mazzel gr ruud

  • 01 Februari 2009 - 13:00

    Melissa:

    Hoi Ger, leuke verhalen schrijf je, al is deze wat minder!! Dan kan je inderdaad nog beter zelf gaan rijden. Nou ik zal je volgende verhaal lezen, doe voorzichtig en veel werkplezier! Dikke kus van Melis, Lynn en Amy

  • 01 Februari 2009 - 14:08

    Jaak:

    Haha Gerben leuk om je zo te volgen.Schitterende schrijfstijl man.Je kan misschien eens je stop en go kaartje trekken in de bus hihi.Veel plezier,ga je verhalen volgen. Groetjes Jaak.

  • 02 Februari 2009 - 08:56

    Maarten:

    Hey Fidder, bedankt dat ik weer op de hoogte ben van je poepdrang...

  • 03 Februari 2009 - 10:22

    Gerrald:

    Hé Ger... zou een goede chauffeur voor Apotheek Pleijler zijn...

    Zo te zien vermaak je je daar wel!

    Groetjes, Gerrald

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerben

Namens de firma Iemants ben ik ingehuurt om in qatar een filiaal te bouwen. Iemants is een staalconstructiebedrijf van gevestigde reputatie op het gebied van het ontwerpen en produceren – inclusief de oppervlaktebehandeling en montage – van vooral zware, technisch complexe en architectonische staalconstructies. u kunt mijn avonturen volgen via deze site

Actief sinds 16 Jan. 2009
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 58706

Voorgaande reizen:

23 Januari 2009 - 10 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: