wat ik vandaag gedaan heb....... - Reisverslag uit Doha, Qatar van Gerben fidder - WaarBenJij.nu wat ik vandaag gedaan heb....... - Reisverslag uit Doha, Qatar van Gerben fidder - WaarBenJij.nu

wat ik vandaag gedaan heb.......

Door: Gerben

Blijf op de hoogte en volg Gerben

31 Januari 2009 | Qatar, Doha

Vandaag zijn we verder gegaan met het afwerken van de hal. de wandbeplatring aan de kopgevel zijn we wezen afmonteren en ten slotte zijn we verder gegaan met de dakplaten ofwel sandwichpanelen. aangezien deze van qatarese afkomst zijn zitten hier nogal wat maatverschillen in, en dienen al deze platen bijgewerkt te worden. Het is echt een pokkeklus, maargoed , je staat in een lekker brandend zonnetje, fles water ernaast en werken maar. Helaas gaat dit niet op. het zonnetje is namelijk wel errug warm en de werklieden die we hebben om dit klusje te doen zijn luie rakkers. draai je je om en ze doen niets meer. verder moeten ze 20 x per dag pissen en hebben ze altijd een goeie reden. Een hekel heb ik aan ze. Dit zijn niet de filipijnen , die werken wel door, het zijn meer de import lieden die zonder enige ervaring enige strijdgevoel of enthousiasme hier komen werken. Stuur je er een weg? geen effect op de anderen, sta trouwens niet raar te kijken als de volgende dag de weggestuurde er weer staat, gelijk actieondernemen, schop onder zn hol en in de bus laten stappen, addios, ga thuos maar 20 keer pissen, heb je nu genoeg de tijd voor.
Je kan erom lachen, maar het is super irritant. Wij hebben er een hoop werk aan. Nee, moet je harde werkers hebben, terk dan een blik filipijners open, die kennen industrie, willen werken en als ze het niet kunnen zijn ze bereid het te leren. Kijk zo'n instelling heb je hier nodig. Maargoed, ik begin mn draai als ploegbaas al aardig onder de knie te krijgen. Het werkt simpel, ben jij goed voor mij dan ik voor jou, zoniet dan heb je pech. Ik kan met michel mn mening aardig delen, en zo ook met dominique en met Marnix. De manier van montage gaat hier overigens wel anders. het plaatsen van geisoleerde dakplaat op het dak en niet geisoleerde wandplaat tegen de gevel is mij nog altijd een raadsel, maar laten we dan maar zeggen dat ik met belgen werk, enige sarcasme kan ik als hollander dan ook niet laten. Er gaan hier wel een wat bestellinkjes de mist in. Zo krijg je 30 dakplaten op een dak terijl je er makkelijk 80 kan monteren, het is dus coninu werk zoeken en afvoelen wat de volgende logische stap is. Met de slovaken kan ik trouwens goed overweg, dit ook omdat ze engels kunnen praten en de rest enkel wat suffe woordjes kan uitspreken. verder wordt er ook al samengesteld in de hal voor het ferrari project in Abu Dhabi. Ook dit is aanhannissen omdat de juist gereedschappen en materialen schaars binnenkomen druppelen.....Morgen een nieuwe dag. Ik zit nu aan een bakkie noodles, en heb net julia kunnen spreken over skype. Wat een mooi programma is dat zeg.

Maar ik ga afronden, 'k zal eens kijken of ik nog wat foto'sop de site kan zetten van vandaag en dan ga ik te bedde,

hartelijke groet allemaal,

groetjes Gerben.

  • 31 Januari 2009 - 16:55

    Pieter:

    Hoi Ger , ik vind het leuk dat je nu tussen echte werkers terecht bent gekomen , met dat warme weer is het goed vertoeven daar en wij maar kou lijden met - 3 graden en een koude rot wind , mazzel en morgen weer een dag , doei .

  • 31 Januari 2009 - 17:15

    Bart:

    Met een paar dakpanelen erop heb je in ieder geval wat schaduw gemaakt!

    Succes met de functioneringsgesprekken. Misschien moet je de gebedskleedjes afpakken.

  • 31 Januari 2009 - 18:18

    Pa En Ma:

    wij denken dat we het warm hebben, na jouw verhalen en foto's doen we toch maar trui aan. vreselijk leuk die foto sessie en je v erhalen. zal ze in boekvorm uitgeven. verdien ikl er ook nog wat aan. pas op met je commentaar op arabs ed. ze kunne meelezen. mag je 10 jaar in frisse gevangenis. zie intussen dat je gaat bijtekenen. zo'n a8 en 180 km p u lijkt me typisch gl fidder. en juul mooie stofjes kopen in qatar/doha. wij hebben trouwens gratis bier en ron miel voor na eten. groeten van je moeder ( met tranen in ogen , ze kan niet eens meer schrijven van de empotie van je berichtgeving ( of de bloedstollende verhalen) zoen en knuffels. zul je wel missen denken we. werekze.
    pa en ma.
    Kan het nu dus niet laten. Tranen dus van lachen, pa heeft morgen hoofdpijn begrijp je!!!liefs, mama

  • 31 Januari 2009 - 18:30

    Pa En Ma 2:

    nog 2 minuten weten te scoren .
    goed we lopen hier ons de schompes. dee nieuwe schoenen van je moeder springen over de stenen vand e kustweg. we zijn nu binnen 1 uur in la galeta.( vorig jaar 3 uren!!!(. dus morgen weer uit eten vis , veel bier en wijn ( sorry jongen, maar een fidder kan niet zonder.jij bent zo'n uitzondering blijkbaar, lullig hoor ). daarna wat bier en sangria bij het zwembad. lekker zonnetje hier, 22 graden , rustig zeewindje daaaaqag pa en ma.

  • 01 Februari 2009 - 16:45

    Janwillem:

    Hey jongen... ziet er puik uit daar.. eindelijk een paar foto'tjes. Die hal ziet er trouwens al wel klaar uit. Wat moet er nog gebeuren dan?

    Hier zijn we ons aan het voorbereiden op de wintersport. Jeroen past uiteraard in geen enkel pak en heeft nu een passende broek en passende jas, ze passn alleen niet bij melkaar en dus loopt/ski't hij voor lul waarschijnlijk, maar dat overleeft hij wel.

    We gaan ieg met z'n allen in die lange zijn auto.. dolletjes dus...

    is er een manier om op de hoogte te blijven van wat je plaatst op die website trouwens?

    gr, je broer

  • 01 Februari 2009 - 17:50

    Roy:

    He Gerben, ziet er leuk uit je site hoor. Veel fotos heb je er al op staan! Wel leuk dat je ook nog tijd hebt om beetje daar rond te kunnen toeren. Heb je al een mooie burka voor julia gevonden haha. Trouwens dat zelfs jij die taxichauffeur gevaarlijk vind rijden zegt wel veel haha! Binnenkort moet je toch ook nog "even" naar dubai voor je visum? Lekker geregeld is dat zeg. Kun je trouwens niet 1 of andere arabier voor je laten koken daar ;) Of lukt het zelf ook wel goed? Schrijf nog maar een keer een leuk verhaal over je kookkunsten hehe. He jongen doe voorzichtig, groetjes van Roy

  • 01 Februari 2009 - 20:16

    Simon:

    Leuk je verhalen,heel wat anders dan op corus.Dus je bent ook van je ochtendhumeur af en je kan straks koken,komt helemaal goed met je.Maar kan je nergens een biertje krijgen? Wat ik ervan begreep. Dus de kiloos vliegen eraf.Julia was zaterdag hier,ze heeft nog maar een keer zelf gekookt dus die word ook wel vermaakt.Hou je taai gr.Pa en Ma

  • 02 Februari 2009 - 12:47

    Tante Mary:

    Nou Gerben wat een avonyuur.
    Straks vind je het in nederland maar saai.
    ik hoop dat Juul je hier houd.
    Geniet er van.
    liefs tante mary

  • 31 Juli 2011 - 10:54

    Rochello :

    Goeien.
    ik wil ook graag in het buitenland werken weet waar ik kan solicieteren

    groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerben

Namens de firma Iemants ben ik ingehuurt om in qatar een filiaal te bouwen. Iemants is een staalconstructiebedrijf van gevestigde reputatie op het gebied van het ontwerpen en produceren – inclusief de oppervlaktebehandeling en montage – van vooral zware, technisch complexe en architectonische staalconstructies. u kunt mijn avonturen volgen via deze site

Actief sinds 16 Jan. 2009
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 58705

Voorgaande reizen:

23 Januari 2009 - 10 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: