ZANDSTORM - Reisverslag uit Doha, Qatar van Gerben fidder - WaarBenJij.nu ZANDSTORM - Reisverslag uit Doha, Qatar van Gerben fidder - WaarBenJij.nu

ZANDSTORM

Door: Gerben

Blijf op de hoogte en volg Gerben

11 Februari 2009 | Qatar, Doha

SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS ???????

Wat is dat nou? Met die gedachten werd ik wakker gisterochtend vroeg omstreeks 0500. Een hard gesis , zou er een gaslek zijn? na wat onderzoek bleek dat het uit de badkamer kwam. Ik daarheen gesukkeld , in mn ogen wrijvend, jahoor, was er een waterleiding gesprongen. Alles onder het water. gelukkig heb ik een putje in mn badkamer dus alles liep gelukkig weg. na wat trucks geleerd van mn zwager wred het eindelijk weer stil in het appartement. Zo werd ik gister dus gewekt..........Fijn hoor!

Gisteren zijn we verder gegaan met het monteren van de wandbeplating, zijn alle elektrakasten nu gestationeerd en werkbaar (125 kva) en is de plasmabrander met allerlei randartikelen binnen gekomen. Verder nog een lintzaag, sooi kabelgoten, en een complete afzuiginstallatie. De productie gaat ondertussen gewoon door en wij gaan door met de afbouw, alhoewel hopende niet gestoort te worden door technische tegenvallers, of andere affiniteiten niet behorende tot afbouw.
Na de werkdag ben ik met marnix naar het Citycentrum geweest. dat is een overkapt winkelcentrum bestaande uit meerdere verdiepingen.
Vandaag zijn we flink gestoort door harde wind en daardoor een ware zandstorm. deze duurde van 1200-1500 en zakte daarna af. wat een geweld zeg! Het werk is op gegeven moment stil gelegd doordat het niet werkbaar meer was. Een leuke ervaring om eens meegemaakt te hebben. Nadeel was dat ik mn ramen van mn appartement open had laten staan, over stofzand. Fijn hoor.

Doordat ik best wel veel foto en video's heb gemaakt en omdat Ome Dick zo lief was me een sponsering toe te kennen van nog eens 100 foto's en 10 video's ( ja u kunt mij sonseren als u dat wilt) heb ik nu zo iets, dan maar een korter verhaal en wat meer van dat andere spul.

Ow ja, Ik heb pannekoeken gegeten eergisteren, Heelijk!!

Groetjes allemaal

Gerben.

• 11 Februari 2009 - 17:02

Julia:

Hai ger, dan toch maar liever zo'n lekker koud zee windje ipv een zandstorm?? Leuk die filmpjes! Krijg je een beetje een idee hoe het er uit ziet. Wat ga je dondag en vrijdag doen? Heb je al een leuk souvenirtje voor me gevonden?? Dat verwacht ik natuurlijk wel hé?! Kan niet misgaan met die gigantische hallen die ik nu voorbij heb zien komen...Nou spreek je misschien vanavond nog even. liefs juul

• 11 Februari 2009 - 18:43

Mama:

super dat je kado voor Juul bent wezen uitzoeken!!xx

• 11 Februari 2009 - 19:16

Oom Dick:

videobeeldem maken goed duidelijk wat je meemaakt. Kan wel moeilijk verhaal beginnen over kwarts-stof,silico-siderosis en pneumoconiosis, maar geef iedereen maar een P3 stofmasker! Wat zijn dat toch voor roestige profielen? Worden die zonder stralen in eens mooi blauw? Nog maar een paar weken, en dan je weer op gras. Erik Z is vandaag over je heen gevlogen naar Mumbai.
    groetjes en werk ze!

• 12 Februari 2009 - 19:42

Paenma:

he dick, waar ligt mumbai?? wij zijn zo langzamerhand van alle plaattsen thuis, of in alle plaatsen. volgens mij silicoselongen. roest bestaat niet in dorre streken. groeten ons uit tenerife, gerb : bericht op jullie hotmail. pa.

• 13 Februari 2009 - 13:08

Mike Bremer:

Gerben,

Leuke verhalen, ik had je toch al eens voorgespiegeld hoe het leven en werken zich in deze landen voltrekt!!
    Ik zal je blijven volgen en als je terug bent praten we wel eens bij.

Groet, Mike

• 13 Februari 2009 - 13:39

Plamuurspecialist:

Als je nou is ff opschiet en zorgt dat die wanden geplaatst worden heb je ook niet zo'n last van de stof.

Hier alles z'n gangetje. Trouwens ook genoeg last van stof bij soos, schuren, stucen enz. We moeten trouwens vloertje uit de berging halen want die hecht niet. Leuk extra klusje dus.
    Verder gaat het de goede kant op. Marco is aan de bak dus we wachten even tot hij klaar is.

Mzzl

• 13 Februari 2009 - 16:46

Linda:

Leuk om al die verhalen te lezen, vanmiddag waren opa en oma nog bij me om afscheid te nemen.
    (morgen vertrek ik namelijk al) Toen hebben we nog wat verhalen van jou voorgelezen, vonden ze erg leuk.

Nou het beste daar, ik zal je verhalen proberen te blijven lezen :)

groetjes Linda

• 13 Februari 2009 - 20:48

Julia:

hé waar blijven je verhalen? Ik mis van vandaag eigenlijk wel een spannend verhaal. Leuk om je weer even te zien en te luisteren naar je verhalen. Zat er natuurlijk de hele tijd bij, alleen zag je dat niet ;) Je ouders zijn net weg. Gezellig dat ze dr waren. Alle vakantie verhalen en foto's gezien. Wat een mooi hotel zeg!! Heb zin in die 2 weken vrij!!!! Tot morgen maar weer! Liefs mij

• 14 Februari 2009 - 11:23

Ma (ry):

hoi Gerben, ik liep een paar dagen achter met je verhalen lezen ha ha, nou dat viel mee ,jij had ook even een pauze ,zit de gang er een beetje in nu met het werk, ja het is balen als je op spullen moet wachten , dat schiet niet op he!! dus je eet wel lekker gerben nu pannekoeken in plaats van noedels, leuk je foto's en je filmpjes .Hier alles goed pa heeft net weer een weekje vrij gehad dat was wel weer een lekker rustig weekje, ha ha dan hoef ik niet te koken namelijk!!!! nou Gerben de groetjes heel veel sterkte daar!!!

• 14 Februari 2009 - 14:39

FSP:

Hoi Gerben,

Leuke verhalen.
    Hier krijg we toch weer wat zicht op werk, vooral bij woningbouwverenigingen. Ook namens Ron en de rest de groeten en rustig aan. Denk aan me kamelentrekpoppen.
    Frank