Derde week alweer - Reisverslag uit Doha, Qatar van Gerben fidder - WaarBenJij.nu Derde week alweer - Reisverslag uit Doha, Qatar van Gerben fidder - WaarBenJij.nu

Derde week alweer

Door: Gerben

Blijf op de hoogte en volg Gerben

14 Februari 2009 | Qatar, Doha

Zo die is ook weer gepasseerd, die derde week op naar de vierde. Vandaag heb ik mijn vrije dag en ga ik mee met marnix naar Duhkan. Je hoobt daar een soort Lagoon waar het niet al te diep is. Het plan was om Marnix daar te laten (leren) kiten en dat ik dan lekker een dagje kon relaxen, lachen om Marnix zijn valpartijen ( wat heb ik gelachen) en tevens een paar mooie foto's kon schieten van onze sportieveling Marnix. Ten opzichte van Doha licht Duhkan helemaal aan de nadere kant van het eilenad, voor ons ca 75 kom rijden. Marnis vond het leuk om mij vroeg in de ochtend te wekken ( ik niet)opdat hij de hele dag wilde oefenen. Nadat hij me zover gekregen had beloofde Marnix mij een paar donuts en een (grote) kop koffie en zou hij me een half uur later na mij gewekt te hebben komen halen. Zo gezegd zo gedaan want een half uur later reden we weg. Kitisch was ook mee. De weg van Doga naar Duhkan ligt op dezelfde route als de route die we elke ochtend rijden naar het werk, alleen stoppen we dan na 30 km waarvandaan we nog een kleine 5 minuten moeten rijden over een soort onverharde weg waar Iemants de nieuwe toko aan het bouwen is. We vervolgden onze route. Opeens stond marnix bovenop de rem, een drempel midden in de snelweg. Grazy Qatar!!! ten top!!! goed we vervolgden onze weg. Na een uur gezeten te hebben in de auto kwamen we via een brug aan nabij onze locatie. de brug werd verbouwd en was maar over 1 weggedeelte berijdbaar. In ons Nederland zou er dan een stoplicht staan. Hier niet. hier zetten ze 2 Nepalies neer met een rood en een groen vlaggetje welke dan vriendlijk naar je wuiven. zijn blij dat er eindelijk een auto komt. Duhkan is wat dat algaat totaal nog niet ontwikkeld. zijn natuurlijk wel plannen voor maar dat ligt in de toekomst. niet voor niets is vanaf de locatie iemants naar Duhkan een nieuwe snelweg aangelegd (2 jaar geduurt, bijna af) met 4 baans wegen. Maargoed is was natuurlijk wel weer verbijsterd dat ze daar mensen ipv stoplichten voor inzetten. we vervolgden onze weg langs een strandweg met aan onze rechterhand de LAGOON. Al gauw zagen we wat andere auto aan de waterkant staan. Daar zijn we maar bij gaan staan. Het waaide flink hard. ik denk een ruime 6. Marnix tuigde zijn 12m2 zeil op samen met kitisch. eigenlijk wilde Marnix het eerst even aanzien, omdat het best hard waaide. Maargoed toch maar in het pak gehezen. Na een kwartier gekeken te hebben naar de geoefende kiters daar al reeds aan het kiten, had Marnix genoeg inzichten verzameld om een poging te wagen. Goed na enkel kwartieren later zijn we marnix maar gaan ophalen met de auto omdat hij zo ver weg gedreven, gevallen, enzovoorts was dat het zinvoller was om hem aan de onderkant van de lagoon op te pikken. eigenlijk vinden we het gewoon zielig voor hem .. Marnix leest dit verhaal ook, dus ik moet oppassen met wat ik zeg. Na marnix opgepikt te hebben zijn we het een eind verderop gaan proberen, hopende op betere kite prestaties van onzer Belg Marnix. Goed ik heb zowaar 10 se conden kunnen vastleggen dat meneer eindelijk na een lange dag een keer op de plank stond , nee gein, het is knap moeilijk om zonder enige instructie deze sport te leren. Eigenlijk vind ik het ontzettend knap van hem. Goed na enige uren zijn we dus maar weer naar de onderkant van de lagoon gereden. aldaar aangekomen stond een bibberend kereldje ergens 100 meter van de kant. Reslutaat hele dag oefenenen: Lichte onderkoeling, zware frustraties, vooral van de Hollander die de hele dag foto's stond te maken van diens blunders, vele sneeen in de voeten en tenen door de scherpe rotsen. Ik vertelde hem meerdere malen op zn plank te gaan staan, maargoed je bent op stap met een belg. Zegd genoeg! Nadat Kitisch zn slippers naar marnix gegooit had kon hij eindelijk het water uit. De pijngrens was wat dat algaat bereikt. geen voet kon hij meer zetten. Zaten ook wel erg puntige rotsjes tussen. dus eindelijk aan de kant, afdrogen kleding aan en bijkomen. Z'n zeil hebben kitisch en ik maar opgerold. Beetje teleutrgesteld maar toch ook trots als een pauw herleefde marnix zittende op het achterdeksel van zn pickup zn kite avontuur. We hingen aan zn lippen haha. Goed alles opgeruimd en weer terug naar huis. We spraken af om eerst even te douchen. Daarna zijn we samen een happy gaan eten. Kitisch had die dag al genoeg gezien en bleef liever thuis. Was weer een mooie dag. Tot slot sprak ik voor de eerste keer mn ouders via Skype die avond. Julia had hen na een welverdiende vakantie opgevangen en wilde skype natuurlijk met hun delen. Was erg leuk om ze weer eens te zien en te spreken.

Dit was het wel weer wat betrefd mn 3e vrije dag. Morgen begint weer een lange week.

Groetjes van Gerben Fidder.

  • 14 Februari 2009 - 18:15

    Janwillem:

    hahhaa geweldig... schiet lekker op met die gast. Jij weet toch ongeveer wel hoe het moet trouwns? Je had hem wel een beetje les mogen geven!!!

    Wel et trouwens dat je ook filmpjes kunt uploaden... kom ik nu pas achter!!!.

    Ps, wintersport was the bomb.. ik ga zo wat foto's op mijn hyve zetten en dan kun je even eenbeetje mee genieten ;-)

    gr, jw

  • 14 Februari 2009 - 18:41

    Pieter:

    Hoi Gerben , ja ik hoef je niet te vragen wat je gedachten waren met dat geval met kiten , ja dat is lachen man , het is moeilijker dan je dacht maar waarom probeer jij dat dan niet ? Ouwe windsurfer . Leuke foto's trouwens , het lijkt Venetie wel . Je ma gaat nu op hyves want dan kan ze kn, kn en sn aan je geven of doet ze dat nu op de trucen telefoon , nou man de mazzel en nog maar 3 weekjes dan kan je de vloer eruit hakken, dag hoor, groeten pieter .

  • 14 Februari 2009 - 19:34

    Mama:

    Nou als hyves net zo lekker lukt als skype, hou ik het maar bij je site en mail beantwoorden. Snap ik tenminste, kan geluid niet wegvallen, kun je lezen wanneer je wilt.
    Ga gewoon wat vaker 's avonds naar Juul, kan ik samen met haar skypen!
    Morgen zondag. Zal voor jou toch rare ervaring zijn. Daar zul je wel helemaal niets van zondag (rustdag)ervaren.
    Afijn, begrijp inmiddels dat je beter kunt werken dan kiten! Als Marnix het niet meer ziet zitten, weet ik wel een koper voor zijn kite!
    Sterkte maar weer in strijd daar!
    xx mama

  • 14 Februari 2009 - 20:57

    Olaf :

    He Gerben,

    Wat een coole berichten van je. Goed om te zien en te lezen dat het goed met je gaat en dat je je zeker vermaakt. Wanneer ga je trouwens zelf kiten?
    Hier is alles goed, we crisissen nog vrolijk door. Zo te zien hebben ze daar in Qatar wat minder last van.
    Ik lees je volgende berichten met plezier.
    Groeten Olaf

  • 14 Februari 2009 - 21:19

    Ma(ry) :

    hoi Gerben , wat een mooie foto's weer joh!!! tjonge daar zit wel geld die hebben geen last van de economische crisis !! wat een gebouwen zie je daar enorm , mooi hoor, daar hoeven we niet meer naar toe ha ha we hebben straks alles kunnen zien dank aan Gerben. groetjes weer dikke knuffel van je schoonmama

  • 14 Februari 2009 - 22:11

    Julia:

    Mooie foto's weer. Is dat venetie in Doha? Kun je nog ergens wel in je zwembroek op het strand liggen of mag dat alleen bij hotels? Hier is het koud en vriest het telkens. Ik wil ook wel overwinteren, ben de winter zat. Heb vanavond met de meiden gebowld. Was erg gezellig. Spreek je morgen weer. xxx mij

  • 16 Februari 2009 - 15:31

    Hoi Gerben:

    Lekker bakken daar in Quatar.
    Zo te zien en te lezen heb je het wel naar je zin.
    Het is net een beetje ontwikkelingshulp maar dan anders zullen we maar zeggen.
    Gr. Aad Verhage

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerben

Namens de firma Iemants ben ik ingehuurt om in qatar een filiaal te bouwen. Iemants is een staalconstructiebedrijf van gevestigde reputatie op het gebied van het ontwerpen en produceren – inclusief de oppervlaktebehandeling en montage – van vooral zware, technisch complexe en architectonische staalconstructies. u kunt mijn avonturen volgen via deze site

Actief sinds 16 Jan. 2009
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 58704

Voorgaande reizen:

23 Januari 2009 - 10 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: