Vogels vertrekken naar europa. - Reisverslag uit Doha, Qatar van Gerben fidder - WaarBenJij.nu Vogels vertrekken naar europa. - Reisverslag uit Doha, Qatar van Gerben fidder - WaarBenJij.nu

Vogels vertrekken naar europa.

Door: Gerben

Blijf op de hoogte en volg Gerben

16 Februari 2009 | Qatar, Doha

De laatste tijd valt het op: grote zwermen vogels die de warmte van qatar willen ontvluchten, of laat ik maar zeggen het middeoosten want met 100 km vliegen hebben ze qatar achtergelaten. Het is bijzonder mooi om te zien. Zo reden we laatst langs de sport city tower. Als een lange slinger zweefden de vogels weg na een korte rustpauze op de rand van van de toren. Schitterend schouwspel om te zien. Het lijkt wel of ze ruzie maken wie vooraan mag vliegen. Ze wijken ver uiteen en komen dan ineens als een kluitje naar elkaar toe en als een explosie dan weer uit elkaar. Dit schouwspel speelt zich hier alweer weken af. Ik heb gelezen op internet dat Qatar dan ook een pitstop is voor de vogels. Zal wel door al die hoge torens komen, dan hoeven ze niet zo ver neer te strijken en weer op te stijgen want dan kost veel energie. de vogeltrektochten gaat gepaard met veel herrie, zo hoor je de vleugeltje zoeven en kwekken en twieten de vogels erop los, zijn net arebieren in het verkeer, heb er alleen nog geen 1 met knipperlampen en toeter voorbij zien komen. Laatst stond ik buiten en kwam er zo'n zwerm vogels over knallen. Ja knallen, wat gaan die hard zeg, duurte 5 seconden en ik zag ze al niet meer. Tijd om er een foto van te maken is me dan ook nog niet geukt. Geloof me het is schitterend.

Grazy Qatar: Geloof het of niet maar per dag kom ik wel 3 tot 5 ongelukken tegen. onbegrijpelijk want de meesten gebeuren op de snelweg. dode lijken van auto's kom je op de meest vreemde manieren tegen, maar een telekraan of vracht wagen is geen uitzondering. ze laten ze hier eerst altijd een paar dagen liggen die warkken voordat ze die opruimen. misschien al hint. Het is niet vreemd ook. de vreemdste afsnijacties zie je gebueren voor je neus. op een tweebaansweg rijden de soms wel eens met zn vieren naast. het heeft veelal te maken met trots. Zo zal een Arebier nooit aan de kant gaan voor iemand anders. hierdoor krijg je rare verkeerssituaties. Arebieren stoppen midden op een rotonde, intresseerd ze geen sier dat ze een opstopping veroorzaken.

De omroeptorens van de Islam hier begint me zo langzamerhand mn keel uit te hangen. 5x per dagen schreeuwen Mafketels, want dat zijn het, van die toren. Bij Marnix staan er 7 in een straal van 50 meter. Als de torens dunner waren geweest had ik ze omgezaagd. Geef mij maar Christenen...die allahfiguren zijn maar rare jongens met al hun zelfbedachte gewoontes. Kom je echt niet tegen hoor in de koran dat je 7 torens in een straal van 50 meter moet bouwen. Hoe dan ook ik heb het ermee te doen. Om 0500 starten ze, vaak met een schore rauwe ochtend stem, al gauw wil de volgende die begint te bleren de ander overstemmen, voor mij is het allemaal acra bara. Kom je in de woenstijn een huis tegen, geheid er staat een torentje bij. Ze varieren van klein tot groot trouwens, maar alleen hebben een versterker aan boord van 6000 watt (rms) Ik zat zelf te denken om een goeie preek van dom. schaay op te zetten, maargoed heb mezelf toch kunnen indimmen dit toch maar niet te doen. Was waarschijnlijk een oorlog geworden.

Vandaag ben ik onder anderen bezig geweest met het installeren van een zaagmachine. Binnenkort gaan we ons richten op een plasma brander en moet ik een grote septic tank laten maken van 2x6x1 . Die tank is wel nodig, want je wil niet weten hoe het hier gaat.....laat ik me verder ook niet over uit.

Zo dit was het wel weer.

groetjes Gerben.

• 16 Februari 2009 - 18:40

Oom Dick:

Wat vliegt: spreeuwen of een zwerm zwanen? Had je nog zo gezegd dat ze Allah Akbar roepen, en trouwens je hebt mazzel, want elders roepen ze al om 04:00uur (zomertijd?).
    Let op wat je schrijft, want iedereen (!!) kan meelezen. Goed idee om Ds Schaaij in te schakelen, ben ik voor, maar begin bij jezelf: goed voor je inborst.
    Ook goed dat je zelf niet mag rijden, want dan zou er nog een heethoofd door de woestijn knallen.
    Zo, en waar loost die septic tank op: zeker in de woestijnbojem?
    Trouwens, wat gaan ze in die hal produceren?
    Nou succes met de klus, de drie maanden zijn zo om!! grtn, oom Dick

• 16 Februari 2009 - 20:03

Pa Van Ma:

dat je die vogels nooit hebt gezien bij ons thuis ( op de heenreis dus). dat jij nog eens geitenwollen sokken zou gaan dragen . maak je meteeen lid van natuurmonumenten.
    mooi gereedschap daar bij iemants. en mooie hallen.
    ben wezen kijken in soos. de 1/2 is gestuckt, door mariska grijs geschilderd ( mdf deel), biertap bijna aangesloten. ziet er intussen leuk uit. veel ruiimer nu het strak wordt getrokken. goed mannetje van je dus. richard is al aan het droogtappen. alles komt op de goede ooghoogte . wordt perfect stuk werk . zelfs lampen aan plafond. bart van veen al wezen kijken.
    overigens bas van werd naar falklands (argentinie eiland) toe om te lassen. op zo´n mammoetschip spul vastzetten geloof ik. staalwerk wil z´n mensen ook weg blijkbaar. 2 weeek 18 uur per dag(!!) daaarna weer terug . zon schijnt daar 24 uur p.d. vandaar. moet af dus. groeten pa.

• 16 Februari 2009 - 20:25

Mama:

Kan oom dick zijn waarschuwing onderschrijven. Niet zo lang geleden werd er iemand in gevang gezet om dit soort uitlatingen. Lands wijs , lands eer. zij vragen jou daar niet te komen, dus accepteren of weggaan. A la opa v.d. valk; "take it, or leave it!" Liggen ze daar ook iedere keer op matje naar het oosten? Dat schijnt ook te gebeuren. stappen ze uit auto, leggen matje neer en knielen op grond met neus naar oosten. Toch nog een voordeel dat je met nepalezen/sri lankezen werkt, die doen dat toch niet?
    Ben toch wel benieuwd naar jullie septic probleem. Begrijp nu dat er alleen mannen daar werken. Kunnen het staand in iedere hoek af, maar voor de rest? Zo iets als bij de boer? Hoekje met op oogzithoogte een hertje in deur en verder op een plank met gat er in?
    Hoe was dat ook al weer met je rechter hand geven???
    xxxmama

• 16 Februari 2009 - 21:19

Bart:

Verkeersgewoontes in het midden oosten; ja,ja, ben je nog steeds zo happy met het halfgare weggedrag van jullie chauffeur? Daar helpt geen enkele lieve Heer bij van welk geloof dan ook hoor ;-)

Zo zie je maar weer, zo heeft ieder geloof wel wat mafs in andermans ogen. Ging het niet ergens over respect voor elkaars overtuiging of geloof of kwam juist dat nu net alleen in de koran voor? Misschien kan je een geluidsmeting in je slaapkamer doen. Bij een overschrijding van het aantal dB kan je aan de imam gehoorbeschermers vragen.

Nou, werk ze morgen maar weer. Over een week of wat mag je achter de vogels aanvliegen naar huis; het 'normale' westen.

• 16 Februari 2009 - 21:28

Fam. Renkema.:

Hoi, Gerben.
    Wat een mooi vogelverslag. Dat zou ik best eens willen zien. En we krijgen zo langzamerhand een prima overzicht in wat je daar zoal doet.Het laatste gedeelte van je verslag ook gelezen. Hoop dat je geen zonnesteek hebt opgelopen in die grote zandbak daar.Stuur vooral veel foto's mee,dan krijg ik ook nog eens een kijkje in een andere wereld. Nou, hou je haaks hé!! Gr. fam. Renkema.

• 17 Februari 2009 - 17:36

Karin:

Leuk je zo te volgen Gerben.
    Doe je best daar!

• 17 Februari 2009 - 19:21

Tante Ria:

dat is echt genieten Gerben ,om jouw verslagen en video s te bekijken. net wat andere schreven, dan heb je een beetje beeld van de plek waar je zit. wat een stofhappen. heel veel suk 6 vanuit friesland

• 17 Februari 2009 - 20:14

Janwillem:

Ga je nog wat nuttigs schrijven i.p.v. sentimenteel over vogels te lullen?

• 18 Februari 2009 - 17:19

Pa:

gerben: vraag janwillem eens naar z´n avonturen bij B te Velserbroek. begint ie ook een hele pagina vol te lllll.en.
    als ie geld had ( nee dus) zou hij al bij je geweest zijn. voor autoverzekeraar altijd wat te verdienen zo te horen.queens ook succes met al die rijke vrouwen die niets zien bij autorijden. misschien zijn dat wel die spookrijders die jullie tegenkomen. door zo´n burkagleuf kun je niet zien of je links of rechts rijdt. als kadootje voor je vader zou die wel een CD-tje willen hebben mnet die krontjong muziek uit the state of qatar. leuk voor later op een feestje. bijbels in die taal voor asielzoekende qatarezen zul je daar wel niet hebben.
    groetjes, pa. en koop eens betere kwaliteit breedband. skype is niet te doen op jullie systeem.

• 19 Februari 2009 - 08:22

Fam Tamminga:

hallo gerben,
    leuk hoor om je verslagen te lezen.
    sterkte met alles daar.
    groetjes talo en ineke

• 19 Februari 2009 - 19:37

Je Oudere Zuster:

He lieve ger,
    Hier weer eenberichtje van mij! Trek je het nog een beetje daar? Hier alvast wat leuke foto's van de kids om naar uit te kijken straks! Mis je ze nog een beetje????
    Mijn freubelschuurtje is inmiddels on line en t gaat best lekker. Mijn eerste thuisparty ga ik bij lique thuis geven, dus helemaal leuk en heb er nu al zin in! JW heeft me geholpen met leuke uitnodigingen te maken en met een VETCOOL visitekaartje! Heb je dus een hoop te showen als je weer thuis bent! Maxime heeft vandaag haar prikje gekregen.... je begrijpt ... ze was woest op me haha! Heeft de hele dag met een peuterpuber traangezicht rondgelopen en kon niks meer doen met haar arm, zucht... KIDS! Vandaag ook gekeken voor een nieuw brilmontuurtje voor haar. Kon niet kiezen, dus mama moet ook nog maar een keertje mee naar de winkel haha! Ook maar 4 dagen parijs geboekt vandaag (WAS ECHT LEKKER BEZIG VANDAAG haha)... Jethro en ik zijn in mei alweer 5 jaar getrouwd en dat moet natuurlijk gevierd worden haha. We gaan met de thalis??? = trein en dan zijn we er al met 4 uur, dus dat is lekker! Simpel hotel geboekt en meteen ook maar metrokaarten geregeld, kunnnen we onbeperkt op de metro!
    Puck gaat als een speer. Wordt groot, zie foto's en is echt zooo lief! Je hoort haar niet en is helemaal verliefd op haar moeder, wat natuurlijk niet echt vreemd is natuurlijk ! Maandag moet ze weer naar dokter voor prikje en dan krijgen we te horen of ze een 'annie de rooi' helmpje op krijgt ivm haar platte achterhoofd , zielig he! T lijkt me helemaal niet lekker zitten voor zo'n klein grietje, zucht...
    Jethro is druk, zoals altijd.... en leest wel vaak je berichten op je site! Hij is alleen niet zo'n berichten schrijfster als ik..... gaat met 1 wijsvinger en typt in 1 zin als zoveel spelfouten dat ie na 2 zinnen de moed opgeeft en dan zegt dat ie baalt dat ie je niet even gezellig kan bellen om alles door te nemen wat je op je site hebt geschreven!
    Morgen ga ik met onze nicht Karin naar alkmaar. Heel veel zin in en ma past lekker op de kids... dus deze moeke heeft met recht echt een dag vrij haha!
    Nou ga mijn vaatwasser weer eens uitruimen. Houd je taai! Vergeet niet een sexy bourka xxxl voor je zus mee te nemen, altijd lekker als pyama, hahahahaha!
    nel

• 19 Februari 2009 - 19:42

Nelleke:

ps: gooi een stuk brood in die moskee om 05.00, ben jij je vogels kwijt en meneer alkabar schrikt zich rot met zijn gejengel, raakt zijn tekst kwijt en kan waarschijnlijk het eerste uur niet L**LL*N van de schrik! Heb jij weer een uurtje langer rust sochtends! en een unieke foto als je toch wakker bent rond die tijd haha! Ashlamaroen vriend!

• 19 Februari 2009 - 19:43

Nelleke:

• 20 Februari 2009 - 07:08

Richard:

Hé Gait, ouwe reus hoe is het met je?
    Zo te lezen vermaak jij je daar prima! Ik hoop dat je nog terug wil naar dit kikkerlandje...
    Beetje watersporten ed. jij weet er ook altijd wel wat van te maken he!
    Mooi weertje daar, hier is het bagger, drama! Maar ja, na regen komt...Ik zit met mn gedachte alweer bij de zomervakantie, haha.
    Momenteel heb ik lekker een weekje vrij, samen met Mariek (voorjaarsvakantie) Eindelijk even lekker chillen met zn twee. Ben met mn WCtje bezig op de boven verdieping, wordt mooi! Je komt er maar gauw eens een braadje in leggen! haha. Heel veel plezier daar en succes met je werk!! Groeten Ries en Mariek

• 20 Februari 2009 - 11:55

Rob:

Mooi man! Leuk om je verhalen te lezen!
    De juiste man op de juiste plaats! (als het maar tijdelijk is)
    Succes!
    Gr. Rob -je ex-collega-